Sunday, August 30, 2009

Tillfälligt avbrott

En dag ledigt från bloggen.
Det har varit för mycket i huvudet så det har inte gått att skriva.
Gårdagen blev en loppisdag, fika med M i Vallentuna och sedan en trevlig grillkväll hos M dotter med familj. TACK för er generositet!!
Det gjorde mig mycket gott!
Tidig kväll igår.
Tidig morgon i morse. Vaknade nästan utvilad av telefonen. Skön känsla att vakna och vara pigg!
Idag blev det också loppis och Kanalens dag, som är som en marknad med loppisar.
Åkte dit med två vänner, Ewa och Kattis. Har dock varit där i flera omgångar under dagen, hade hunden med i fm och det var nog inte så lämpligt. Så det blev en tur till. Varit där nästan hela dagen plus promenader däremellan med hunden.
Känns i kroppen nu kan jag säga...
Så här mycket har jag inte gått och stått på flera flera månader.
Har svängt ihop en omelett och ska bara softa resten av kvällen. Bry mig om bara mig själv. Jag behöver det. Rensa huvudet, sortera och placera.
Det kommer att bli ordning, jag måste bara fokusera på det som är viktigt. I första hand min hälsa. Resten av prioordningen skriver jag inte här. Den är min egen.
En ytterst bra dag idag! Jag mår bra, det känns bra, det är bra.
Har bara gjort det jag har velat idag och kunnat koppla bort det mesta som annars cirkulerar i skallen.
I morgon på förmiddagen tänker jag åka till jobbet och styrketräna. Min kropp mår oförskämt bra just nu och jag tänker suga ur det för att tillföra ännu mera positivt i mitt liv.
På eftermiddagen ska jag på en makeup kurs på sjukhuset för oss cancerdrabbade. Det ska bli jätteroligt!! Man får dessutom med sig makeup hem :-) Tack till att sponsorer!
Nu ska jag softa resten av kvällen!! Bara må gott!

Kramar i kvällsrugget!

2 comments:

Anonymous said...

Bra med bloggavbrott ibland.. och man måste varva ner.. och ta allt i sin egen takt.. inte stressa...

Kram Pys som håller på att rensa.. och sortera och har en lista på allt som ska göras.. men har knappt hunnit någonstans på lappen.. livet är liksom först...

Hjärtemammas said...

Jag är en gammal vän till en nära vän till och jag har följt din blogg med jämna mellanrum. Du är stark Ima. Om jag någonsin skulle hamna i samma sits som du är i nu, önskar jag att jag hanterar den som du gör!
Varma hälsningar Sarah med M.