Monday, August 3, 2009

Augusti vecka

Måndag och ny vecka börjar.
Måndag och på ett sätt, så börjar nytt liv.
Semesterperioden är slut. Hjärt har börjat arbeta igen idag. Storson påbörjar sitt sommarlov nu med en vecka ledigt. Min lilla hjälte har slitit hund hela sommaren!
Och jag... Jaa... Jag fortsätter väl min bana med sjukskrivningen...
Ska åka till jobbet en stund för att kolla av läget, dels med mig och min kropp men också se hur det funkar där. Vill ju vara med ju!!
Räknat efter lite nu och ska jag börja arbeta och få lön från min arbetsgivare så förlorar jag pengar på det eftersom sjupenningen minskar med mer är jag får ut i lön från min arb givare. Detta på grund av all OB tid som är inräknat i sjukpenningen. Det är ju helt sjukt! Så ska jag arbeta så måste jag arbeta enbart OB tid.. Hur intresserad är min arbetsgivare av det?!
Ja ja.. Ska dit en sväng nu i alla fall :-)

Har fått två ytliga proppar i mitt högra ben, nere vid ankeln.. Hade nästan räknat med det eftersom cytostatikan kan öka risken för blodproppar. Så länge de e ytliga så får jag väl stå ut. Men JA, jag lovar att jag ska ringa och kolla det med sköterskorna idag. Bara de inte säger att jag måste komma in, palla!

Tack för en fin dag igår Hjärt, trots söndags och jobbångest!

Tack för många fina och bra stunder under sommaren.
Ett stort ödmjukt tack för att du funnits, finns och ställer upp för mig med sjukbesök, skjutsa hit och skjutsa dit, för att du orkar med mina tårar när det rinner över, mina långa stunder av tystnad då mina tankar kräver ensamtid, för att du helt enkelt orkar med mig.
Älskar dig så det gör ont.
Min Kärlek till dig är gränslös.
Den är störst
Bäst
Vackrast
Den är Din.

No comments: