Sunday, August 9, 2009

Sömnbrist eller brist på sömn?

Har försökt att sova..
Tittade ut och såg att det nästan var fullmåne och jag gav upp... Ingen idé att ens försöka sova...
Tack Pysan för kommentar och alla ni andra människor som jag fått möjlighet att möta under gårdagen.
Tack!!!

Mia och jag tillbringade förmiddagen och halva efteriddagen vid solbrännan. Underbart!
Också idag en känslomässig behandling...
Ett barn, som klättrar på storsten precis där vi ligger, tittar på mig och skriker över hela stranden "Varför har du inget hår?" Jag svarade efter en kort stunds betänketid (Vad säger man?) "för att jag har en sjukdom" Jag konstaterade snabbt och ganska högt att även pojken var hårlös, tack vare trimning, och han log och och kände på sitt kala huvud precis som jag gjorde just då. Han log och tittade på mig och fortsatte leka. Så enkelt var det. Så enkelt är det.
Folk runtomkring tror jag uppskattade både frågan och svaret. Jag gjorde det i alla fall.
Jag och Mia var ute och käkade igår kväll. Maten var sådär, milt uttryckt. Vi lämnade om vi säger så.. Underhållning lika med noll. I alla fall till en början. Vi var väl som mest sex personer på stället på en och samma gång, det säger det mesta.
Jag valde att ta av mig peruken... Det var varmt, det kliade och kändes allmänt obekvämt. Vi gick vidare till "Kina kejsaren" inte hippaste stället i Sverige, men ändå.
Så mycket uppskattning från kvinnor har jag aldrig, sammanlagt under livet, fått som jag fick igår kväll.
Imponerande vad vi kvinnor kan när det gäller! Tror de känner viss stolthet och trygghet genom mig. Genom att jag visar den jag är och är stolt över det. Trots situation. Nu blir det ingen mer perukanvändning för min del, om inte nöden så kräver förstås.
En trevlig kväll med mycket snackis. Vi träffade på ett par vänner till Maria så vi satt och snackade lite. Sen kom en av mina BC systrar fram och pratade och kramades lite med mig.
En bra kväll med stor längtan efter Hjärt.
Hjärt kommer så småningom, då blir det loppis och bad för hela slanten.
Stor längtan och saknad.

Tack Smulan för en kanondag igår!!!

1 comment:

Anonymous said...

Jag har två peruker.. en som jag fick när jag fick bröstcancern.. och en som jag fick nu.. när jag fick metastaserna...

Den första har jag kanske använt 10 gånger.. den nya har jag aldrig använt.. bara visat upp mig...

Jag går som jag ser ut.. alla här vet att jag är sjuk igen.. och nu i värmen så är det skönare med bara en bomullstopp på huvet...

Peruklös... så skönt..

Kram Pys