Tuesday, August 25, 2009

Tung i huvudet

Tungt i huvudet idag.
Först terpeutbesök i förmiddags sedan omläggning av piccline. Ut med hunden, räkna ihop räkningshögen och ett försök att få också denna månad att gå ihop.
Det får lösa sig. Hoppas på att få in lite pengar från avtalsförsäkringen från jobbet. Annars får jag avbryta sjukpenningen och ta ut lite semesterdagar för att fylla på kassan. Har några andra uppslag också. Tack pysan!
Idag har det blivit lite för mycket, blir lätt så hos terpeuten. Mycket kommer ut och tas om hand under komprimerad tid, ca 45 min. Konstigt men det känns alltid som för lite tid...
I morgon blir det en telefondag, massor med samtal som ska ringas. Måste få ro i mitt huvud snart.
Kände idag innan tårarna började bränna innanför ögonlocken "Nu vill jag att någon tar över. Tar över mitt tänkande, lösande, fixande och trixande så att jag bara kan få blunda och vakna upp när jag e behandlingsklar i oktober. Vill inte och orkar inte."
Men med handlingspåsen i handen och på väg hem så var det bara att bita ihop och inse att det är bara att "köra på!"
Nu ska jag lägga mig en liten liten stund. Måste vila.

1 comment:

Anonymous said...

Vila huvudet.. lär dig meditation.. det kör jag när jag känner att nu brakar det snart...

Då lägger jag mig och kör lite meditation.. rensar hjärnan...

Och så.. en sak i taget.. det jobbigaste först.. då är det väck..

Barnen får hjälpa till när de är hos dig..

Kör sakta.. du ska komma fram hel.. fast med ett och annat ärr..

Kram Pysis