Monday, August 10, 2009

Tiden springer iväg!

Nu är det måndag, igen!

Gårdagen fyllde vi med att kolla in ett antal loppisar, fyra stycken faktiskt. Hjärt shoppade loss lite!
:-) Stannade i Brottby på marknaden där och tog en fika. Ett par som bor granne med mig, J och M var där så vi snackade lite.
Efter loppisarna blev det solbrännan några timmar. Härligt! Men jag tyckte att det blåste och var faktiskt lite frusen. Blev inget bad för mig.
Bränt skallen har jag gjort också... Det gör ont kan jag säga...
Smörjer och smörjer med Aloe Vera gelly för att lugna ner lite plus att återfukta huden igen. På stranden dök det plötsligt upp ett sms med en fråga om våra matplaner.. J och M ville bjuda oss på middag. Så vid sju blev det middag hos grannarna. Risotto och ugnsstekt lax, tomat och fetaost sallad bjöds det på. Galet gott!! Till dessert blev det kesella vanilj mixat med frysta bär och lite florsocker, som glass. Otroligt gott, det också. TACK för en supertrevlig kväll!!
Vi planerar för en middag hos oss nu! Måste göras om!
Sen var det sova som gällde.
Hjärt började jobba vid sex i morse och kommer att jobba sent idag. Galen måndag..
Själv vet jag intehur dagen kommer att se ut. Konstigt det känns.. Inga planer alls. Ja, tvätta då kanske, men det är ju inte roligt!
De flesta verkar ha börjat jobba igen, så nu får jag göra annat för att ta vara på dagarna. Kanske blir solbrännan och en bok?!
Vi får se :-)
Nu är det kaffe och frulle som gäller och promenad med hund. Ska ringa smågrynen och kolla läget också. Snart dags att de kommer hem tycker jag! Längtar efter mina gryn, trots att det innebär att jag får mindre energi och flera måsten.
Nu ska jag sätta lite fart!
Ha en kanondag!



Spritter i kroppen
Karusell i magen
Total och maximal kärlek

1 comment:

Anonymous said...

Jag åt också risotto igår.. maken gör det.. och det är så gott...
Den älskade maken är ju kock.. så jag har tur...
Och hans risotto går inte av för hackor...

Kramar i massor
Pysis