Tuesday, August 4, 2009

Nu räcker det!

Jag har sagt det förut men säger det igen!
Det räcker nu!

Biter ihop och kör på!
I morgon, det vill säga snart, är en ny dag och ett nytt äventyr börjar.

I morgon bitti är det distriktsläkare och omläggning av piccline som gäller, eftersom jag helt enkelt valde att inte palla med det idag. Kände mig trött på läkare, sjuksköterskor och allt som har med sjukdom och vård att göra.
Tog mig ett litet break kan man säga :-))

Lillson har varit här idag också!! :-)) Mys att ha honom hemma, saknar mellanson bara :-(
Lillson har lekt med kompis hela dagen, det har varit lek ute inne och ute igen. Fram och tillbaka. In och hämta lite energi och sen ut igen.
I morgon om det är fint väder blir det sol och bad. Ska dra i mig varje solstråle som finns, ladda batterierna ordentligt. Jag ska dessutom göra det med ett stort leende på läpparna!!
Har också bestämt att i morgon är en perukfri dag. Ska med stolthet gå med huvudet högt och bart. :-))
De som glor, undrar och tänker får göra det! Jag har en förklaring till de som blir ohövliga och glor för mycket.
Hehe, vem trodde något annat??
Jag vet ju att jag är bra som jag är trots (eller tack vare?!) den situation jag befinner mig i.
Jag har fått förmånen att lära mig mycket om mig själv, men även om andra, på ett djupare plan än jag nånsin hade gjort annars. I mitt "friska liv" var det aldrig prioritet, med cancern fick jag inget val. Glad och tacksam över det goda det fört med sig.

Avslutar med ett litet citat:

"Av tusen människor som hugger i det ondas lövverk
går det bara en som ger sig på dess rot" /Thoreaus

Sov så gott vi ses i morgon!!

Massa massa kärlek
:-))

No comments: