Thursday, August 6, 2009

"Mama -hjältar"

Läs och skicka in er egen nominering eller nominera någon annan!!
Jag tänker vara så fräck att nominera mig själv!!
Jag tycker jag är värd det!
Kaxigt va?!
:-))


Se artikel i expressen länk:
http://www.expressen.se/1.1658570


Ur expressen :

"Årets mama - så går det till:

* Vi söker mama-hjältar som peppar, inspirerar, men samtidigt kämpar på i vardagen.
Det finns många ute i vårt land som förtjänar att hyllas - mammor som pusslar, fixar och donar - men som ändå har energi att uppmuntra och finnas där för andra.
* Skriv en anmälan
Du kan anmäla dig själv eller någon annan.
Skriv en motivering på max 600 tecken (eller en halv A4), uppge namn, kontaktuppgifter och ålder samt skicka med en bild.
Tävlingsbidrag mejlas in till: aretsmama@ expressen.se
Senast 20 augusti måste vi ha ansökan.
Glöm inte att uppge kontaktuppgifter även till dig själv om du nominerar någon annan.

Juryn bedömer, en jury som består av Marika Wischman, Expressen, Anna Zethraeus, Mama och Katarina Bergegård, PR-konsult, och förra årets Mama-hjälte Lotta Gray kommer att välja ut fem finalister bland bidragen.
Finalisterna presenteras i Expressen och på expressen.se från och med vecka 36.
Avslutas med gala.
Under september får ni läsare rösta fram årets Mama-hjälte. Bland de som röstar lottas det ut tre helårsprenumerationer på tidningen Mama och tre Astrid Lindgren-cdboxar från Expressen. Vinnaren presenteras på Årets Mama-gala 15 november på Berns i Stockholm. Dessutom porträtteras vinnaren i tidningen Mama"


Jag har haft en bra dag idag också. Varit och fått min piccline ompysslad, ätit lunch på Mc Donalds med Hjärt och Ewa. Handlat, gjort kycklingsallad att ta med till beachen, och ska faktiskt vila några minuter nu innan hjärt kommer hem.
Solen lyser, det är varmt och livet är härligt!

Masslove

No comments: