Sunday, August 23, 2009

Söndag och uppdatering

Gårdagen blev det loppis och ett inköp! Sen blev det Täbban och lite lunch för att sedan åka till Berga och shoppa lite.
Helt slut. Helt urlakad. Utpumpad.
Tung och jobbig fredag natt och lördag morgon del av orsaken, förstås. Men det blev sängen vid halv fem på em, upp vid åtta, ta en macka och sedan stupa i säng igen.
Vaknade vid åtta i morse. Kände mig ganska ok.
Som livet ser ut nu så kanske det på sitt sätt är bra (även om problemet inte är bra) att det är andra saker och problem runtomkring som är jobbiga att hantera, tunga att ta itu med.
Det ger mig mindre tid åt mig själv, mindre tid att hinna, orka reflektera över att att jag inte mår så bra. På gott och ont förstås...

Tung förmiddag och lunch. Det är som att det river och sliter i mig. Sitter fast i ett dilemma och tar mig inte framåt. Svårt att se utvägar och lösningar just nu. Som ett virrvarr i huvudet bara. Tankeförmågan, som egentligen står still, arbetar förgäves på högvarv. Som att försöka köra bil utan gaspedal.
Gjorde ett val i förmiddags som förhoppningsvis är en del av lösningen på dilemmat.
Visade sig vara ett bra, väl avvägt val.
Hade tvättstugan, kört två maskiner. Och för andra gången i rad så är det någon som tycker sig ha större behov av tvättstugan, så de lägger min blöta tvätt i tvättkorgen, tvätten som ännu är torr och smutsig står i min tvättkorg utanför tvättstugan!!!!! Nästa person som gör detta kommer jag att strypa!!!
Detta resulterade i ett inköp av torkställning till min blöta tvätt... och två stora laddningar smutstvätt som får tas i morgon istället... Ledsamt..
Ja,ja känns som att det finns störe problem i världen.

Nu ska jag ut med hunden!

Tagit fram en hel lax, ligger i ugnen nu. Färskpotatis och skarpsås till. Så långt, men inte längre, funkade planeringen. :-)

Återkommer...

1 comment:

Anonymous said...

Tvättstugan är ett gissel..

Tänk så här... en sak i taget... det jobbiga först..

När det är gjort så tar du nästa.. beta av dem.. och du ska inte ha några jobbiga saker som du har att göra.. du ska kunna fokusera på cancern.. och inte på andra saker..
ALlt som kan ge negativa känslor och tankar ska plockas bort...

Kram Pysis