Thursday, August 6, 2009

Torsdag och "Mama-hjältar"

Börjar med gårdagen!
En kanondag med spritter i kroppen redan när jag vaknade, med ett leende på läpparna. Betämde mig för att dagarna blir precis och endast vad jag gör de till.

Hade tid hos distriktssköterskorna för omläggning men de ringde och bokade om den tiden till idag då de bara var en sköterska där igår, de vill vara två när de gör detta. Så jag ska dit i eftermiddag istället. Så det blev en lugn förmiddag innan jag och lillson och storson åkte till barnens farmor och farfar på landet. De ska vara där några dagar nu tillsammans med sin pappa och mellanson. Vi fikade och pratade lite, gick sedan ner till sjön då lillson ville visa att han lärt sig simma!! Han e så duktig!! Jag var hemma igen strax efter fem.
Då var Hjärt redan hemma :-)
Kvällen fortsatte med en myskväll vid solbrännan och lite käk när vi kom hem. Jag badade också!! Jag ska eller bör inte bada med picclinen men jag packade in den med extra plåster och det höll tätt. Så det finns chans till bad idag också :-)
Vilka dagar det är nu! Solen lyser som aldrig förr, ett hån mot alla som bara haft regn under semestern. Man får försöka ladda så mycket man kan när det går.

Jag bestämde mig ju häromkvällen att gårdagen skulle vara en perukfri dag. Det var det också.
Den enda stunden jag hade peruken var i bilen, på väg till landet, då det var korsdrag och kallt om svålen. Åkte till och med till stranden utan! Klappar mig själv på axeln och är STOLT! Visst tittade folk, de undrar och tänker. Tror att människor tycker att det är obehagligt för att det påminner om deras egen dödlighet. Att barn tittar, undrar eller frågar förstår jag och uppskattar de gör det för att det ser annorlunda ut. Att vuxna tappar ögonen och inte slutar titta kommer jag aldrig att förlika mig med. Men jag glor tillbaka! :-))
En underbar gårdag med energi och glädje som återvänder.
Ett stort tack till Paula också! En bröstsyster som jag haft lite kontakt med som ringde och peppade mig på vägen hem från landet. Vi planerar att ses på en fika i stan nästa vecka, trevligt!
Till dig säger jag : Jag fick i mig en stor tallrik spaghetti och köttfärssås när jag kom hem! Det var nog mer än vad jag sammanlagt ätit på en vecka! :-)

Tack Hjärt för en kanonkväll!

Dagen idag då!
Terpeutbesök nu på morgonen sen blir det hem och handla och pyssla en stund innan omläggning av piccline klockan ett.
Sen blir det beachen! Jag ska softa, läsa och bara vara.
Med eller utan hår har jag inte bestämt än...
Jag väljer att ha en kanondag också idag!

Glädje. kärlek och djup tacksamhet

Återkommer om "Mama-hjältar" i nästa inlägg, den är värd sitt eget inlägg! :-))

No comments: