Friday, August 14, 2009

"Coffeekick" och fredag igen

Svårt att somna igår, igen.
Många odefinierbara tankar och krypande oro i kroppen. Igen!
Varför??
Och när man äntligen börjar komma till ro, då sätter grannen ovanför igång med något som liknar rejvparty. Hon e typ 15 eller nåt, men hon hade ett gäng kompisar där också. Det slutade med att jag agerade gammal surtacka....
Stolpade upp och bad de sänka ner sig lite, "för vi ska upp klockan fyra!" Kors i taket! Det blev tyst(are)!

Glömmer saker, hela tiden. Ibland viktiga saker. Ord som försvinner när jag precis ska försöka förmedla mig. Födelsedagar, papper som ska fyllas i och skickas iväg, samtal som måste ringas osv osv, det försvinner.
För att jag ska komma ihåg och ta mina mediciner så skaffade jag ju en "senillåda". Då var det på grund av "cancerchock" som inga andra tankar fick plats. Nu är det ganska lugnt med de tankarna. Mår förhållandevis bra där jag just nu befinner mig. Men chockseniliteten är numera utbytt mot allmän senilitet.
Sägs att det beror på cellgifterna. Hur det än är så påverkar det ju hela kroppen.
Så om jag glömmer just DIG, ta det inte personligt, men påpeka det gärna för mig!
Ska göra ett senilpapper, där jag kan skriva ner det som ska göras.
Det blir bättre snart, jag lovar!
Humöret då rå... Är det någon annan under behandling som märker skillnad i humöret? Kanske inte ens har med behandlingen att göra?
Jag är lite kluven.. Förstår mig inte riktigt.
Å ena sidan så hakar jag inte upp mig och världen går inte under för "småsaker". Men å andra sidan så kan jag bli riktigt heligt förbannad när jag känner mig orättvist behandlad, eller negligerad. Jag kan bli så arg att jag skakar och hjärnan kapitulerar.
Hehe inte så att jag blir fysisk menar jag, utan jag slutar mest att tänka rationellt. Fastnar i vissa tankebanor. ( Tack Maud för igår förresten! :-) )
Och jag ger mig inte heller. Det går inte. Envis!
På gott och ont, även det.

Såå eftersom jag vaknade vid fyra när Hjärt gick upp var det ingen mening med att lägga sig igen. Satte på en panna kaffe och tänker sitta här nu!! (Surkärring!)
:-))
Ska väl försöka samla ihop mina hjärnceller och göra nåt som för mig framåt, också idag.
Idag skulle vara en bra terapeutdag, för övrigt..
Känner att jag skulle kunna öppna mig som en vattenkran, eller kanske mer likt en finstrålig vattenspridare. Osammanhängande blabbel, men skulle ha varit givande. Dock endast för mig, hehe.
Men se idag är ingen terapidag.
Jag löser det genom att fortsätta skriva lite på min historia. Tillbaka till framtiden.

Vill lära mig att spela gitarr, har tänkt på det ett tag, men inte kommit till skott. Musiken finns i släkten (haha vilket inte behöver betyda nåt i och för sig) så det torde inte vara omöjligt! Men vem vet? Jag kanske är fullständigt tondöv?
Kolla in min kusin! Hoppas att det är OK Annica att jag lägger in en länk här!? http://www.youtube.com/user/Countryneers
Fick broschyr från medborgarskolan om nybörjarkurser, kanske ska börja där?? :-)
Jag har ju ändå inte mycket att göra på dagarna! :-))
Man kanske ska börja med att inhandla en gitarr!?
Någon kanske har en till salu?!
Bortskänkes?
Någon?
Måste ju testa!
Om jag nu skulle vara fullständigt tondöv, kanske någon av barnen vill testa :-) Lillson vill ju dansa, spela och sjunga. Det kanske vore nåt? :-)
Jag har ju faktiskt sjungit i kör många många år, så tondöv kanske jag inte är!? :-)

Idag blir det besök hos fd arbetskamrat. Lite fika, kanske promenad. Efter det är det nog vila en stund som gäller. Barnen kommer hem idag!!!! Så det måste handlas lite, ve och fasa. För mycket månad kvar på sjukpenning kan man säga....
5 dagar kvar till barnbidrag, som numera går till det allmänna matkontot. Ohållbart annars kan man säga. Storson får betala lite hemma nu också eftersom han jobbat mer än heltid och mitt bostadsbidrag blivit indraget på grund av det. Hans lön läggs på min inkomst så då är jag inte berättigad till bobidrag. Underligt system. I normalfallet hade han inte betalat mig något.
För och nackdelar.
Kvällen blir nog lugn. Kanhända att det blir ett eller annat besök här, vi får se.
Hjärt åker hem till sig idag, så det blir tomt. Men å ena sidan har han jobbat så mycket senaste dagarna så vi har knappt sett varandra och å andra sidan så kommer mina "små" älsklingar hem, så det lär bli full rulle ändå! :-)
Nu är det ljust. Inget fågelkvitter. Inget meteorregn, mest annan typ av regn. Regntunga skyar kan man säga.
Nu blev det mycket blabbel... Igen...
Risken finns att jag återkommer under dagen.
Sköt om så länge!

Storkramen

2 comments:

Anonymous said...

Hej vännen nu kommer en lång kommentar från mig:

För det första så finns något som heter "cytohjärna".. De lärda säger att det tar ca 5 efter en cytobehandling innan hjärnan fungerar som den ska.. det kan vara så att cyton tillsammans med allt annat gör att man blir lite disträ.. man tänker inte riktigt som man ska.. och man GLÖMMER och jag är där nu.. när jag började så smått få tillbaka mitt minne så pluppar jag dit igen...
Jag har ett block där jag skriver ner allt.. från det som ska göras till de tankar jag får som jag inte ska glömma bort.. så mitt skrivbord ser ut som det gör...

Sen det där med humöret.. jag var jättesnäll och så trycker någon plötsligt på en knapp och helvetet bryter ut.. och jag kunde bli förbannad för minsta lilla småsak.. och det där med tankegångarna.. att man är helt fokuserad på en linje.. inget annat går in i skallen.. och det är fullt naturligt det också... sen blir det också så när jag gick på mina antihormoner.. och då hade man svettningarna också.. tänk på att du är i ett medicinskt klimakterie...för cyton gör att du kommer in i detta... och då funkar man inte som vanligt.. Klimakteriehäxa..


Nu ska jag blogga lite tror jag.. jag har en del i huvudet.. om jag inte glömmer bort det på vägen...

Kram Pysis

Annica said...

Klart du kan spela gitarr! Ger mig 17 på att du har en pipa som inte går av för hackor också...Det går ju i släkten som sagt ;) Kanske vi skulle dra igång ett kusintjejband!!! Kraaaaaaaaaam och tack för länken!