Tuesday, August 11, 2009

Tisdag

Tisdag, klockan är 08.30, det är 30 grader varmt på min altan...
Galet... svetten rinner innan man ens har börjat röra på sig... Eller nåt.. :-)
Blir nog Österskär och Solbrännan ett par timmar innan omläggning av piccline.
Här tog vi sovmorgon idag, välbehövligt skulle jag tro.
Hjärt jobbar och sliter, storson har sommarlov och smågrynen är fortfarande på landet.
Jag shoppade loss lite igår, hela 30:- gjorde jag av med på en top! Hehe REA på H&M :-)) Idag kanske det blir en överraskning :-)
Ska försöka tvätta också, det är ju alltid upptaget och jag har ingen plupp att boka med, stökigt...

Fick under morgonen höra att Prinsessan Madeleine ska förlova sig med sin Jonas Bergström, efter nästan 8 år tillsammans. Regeringen ska ge sitt godkännande först bara.
Dessutom var de ju tvungna att vänta på Kronprinsessan Vitoria och Daniel Westlings förlovning.
Det är 2009, kan de inte få bestämma det själv?
Var? när? och hur?
Rent hypotetiskt, vad händer om regeringen säger nej?
Ska regeringen med Fredrik Reinfeldt i toppen avgöra vem prinsessan Madeleine ska få älska? Jag tycker det hela är galet.
Om det inte har någon betydelse vad regeringen säger eller att det redan på förhand är ett OK, då kanske det är dags att göra något åt grundlagen...
Monarkin och dess bestämmanderätt och "styre" kanske är förbrukat?
Snillen spekulerar :-)

Det blir soffan på altanen idag, samtidigt som jag tvättar. Jobbiga dagar! :-)
Solen skiner, hjärtat ler och jag mår bättre än på länge.
Idag är det en vecka kvar tills nästa behandling. Efter nästa tisdag har jag klarat av hälften. Jag är halvvägs! Lycka!
Om allt går som det ska så får jag min sista behandling den 20 oktober!
Vi ska fira! Hur vet jag inte än, men på något sätt blir det.

Tro, hopp och kärlek

No comments: