Friday, August 21, 2009

Ny dag

Fredag.
Första skoldagen för de två yngre.
Gårdagen blev en större utmaning än jag ville inse, med upprop, handling och matlagning. Jag var slut kan man säga. Sov middag flera gånger emellen måstena och bordena, la mig tidigt och somnade. Sovit nästan hela natten. Uppe vid fyra och tog en primperan, behövdes då.
Hjärt har åkt och jobbat och sen hem till sig för helgen.
Jag ska strax jaga upp knotten så de får göra sig klara för skolan.
Själv blir det en lugn dag idag. ska försöka leta upp lite fonder att söka bidrag från. Ctrf- var ett förslag men de ger inga kontantbidrag längre så nästa förslag är kyrkan. Ska försöka kolla runt lite.
Annars vad gör man? Det var de förslagen som kom från min kurator, efter samtal med henne.
Ska fnula lite...
Nu ska jag jaga upp barn... Återkommmer!

2 comments:

Anonymous said...

Hej Vännen..

Här har du lite fonder med adresser som du kan kolla in...

http://w1.195.telia.com/~u19504346/brorshemsida/fonder.htm

Sen hittade jag en för ensamstående kvinnor med barn.. du kan få upp till 2000 kronor.. ända är att du inte får tjäna 150 000 på ett år.. alltså 12.500 på en månad.. och jag vet inte din lön.. men här är sidan i alla fall...
http://www.detthowsfond.com/

Hoppas att du hittar något matnyttigt.. det är bara att söka.. det ända du kan få är avslag.. och det är inte så farligt..

Kram Pysis

Kiki said...

Hej!
jag blev så glad att se dig,det var ju ett tag sen....;)men det smärtar mig att se att du har fått cancer. Men din inställning verkar god,jag hoppas att allt ska gå bra och tänker på dig. Kram din gamla barndomsvän Kiki