Friday, August 28, 2009

Fredag, dilemmor, pådrag och utdrag

Hmm fredag och en bra dag!
Full fart, nästan i alla fall, från början. Åkte en sväng till jobbet för att försöka samla på mig lite information angående uppkommen situation. En av avdelningarna ska läggas ner och ett antal personer ska sägas upp. Vet, tack vare info från arbetskamrater, att det görs olika uppgörelser med de som av fri vilja låter sig sägas upp av arbetsgivare. Detta medför ju att de som står på LAS-listan kan få vara kvar om de vill. Jag ville ha korrekt information.
Så nu har jag fått något mera att fundera över... Kanske inte så mycket att fundera på då arbetssituationen kommer att bli näst intill ohållbar för de/oss som är kvar.
Så nu står jag i valet och kvalet att låta mig bli uppsagd med lön under ett visst antal månader, eller jobba kvar.
Jag vet vad jag skulle vilja göra och det går att fixa utbildning för det. Jag är övertygad om att jag får jobb oavsett, men det vore ju trevligare att få göra något man känner för.
Om jag slutar så mister jag anställningstryggheten, har ändå jobbat i 20 år. Men å andra sidan.. Vad är nästa steg på mitt nuvarande???
De positiva sidorna överväger dock..
Sparar min redan lite slitna kropp från ett tungt arbete.
Förhoppningsvis så kan jag utveckla mig själv.
Jag får chans och möjlighet att utbilda mig, och få ett mer stimulerande arbete. Med lön under tiden. Vilket i annat fall är omöjligt för mig att göra.
Dessutom måste det till ett beslut innan söndag kväll....

Det verkar vara som att det ska vara fullt upp för hjärnan hela tiden... Är det inte det ena så är det det andra. Avlösning tack...

Nu ska jag betala räkningar, sätta mig med kaffe och försöka tänka klart.
Hur ska det nu gå?

Ima virr

1 comment:

Anonymous said...

De får inte säga upp dig för att du är sjukskriven.. det är lag på det..

Du säger ju att du har jobbat i 20 år och alltså måste det finnas många som har börjat efter dig..

Kram Pysis