Friday, May 1, 2009

Tröttmössa

Tröttmössan har vaknat! Efter 14½ (!!) timmar i sängen, känns det som att jag skulle behöva en ny rygg! Aaaajjj!

Känner mig piggare, ingen skallvärk och med ett STORT glas kaffe (med havremjölk hmm är som att drick havregröt med kaffesmak)så ska den här dagen bli bättre än igår.

Laddar just nu för att kånka ut sommardäcken till parkeringen så jag kan byta bort vinterdäcken. Vågar inte riskera att köra runt på dubbdäcken... Känns som en onödig utgift om nånting.
Ätit frukost, värsta bästa engelska frukosten blev det idag. Stekt ägg, stekt bacon och vita bönor!! Gott!!
Snart dags för prommis med hunden också, bra uppvärmning. Känner att jag borde få igång blodcirkulationen i ryggen! Det känns just nu som att det ska gå tvärt av. Dålig säng! Eller kanske för många timmar iden?!
Kollade på "The reader" innan jag somnade igår, den var sådär tyckte jag.

Ska förbereda middagen också. Kyckling file i mindre bitar, stekt bacon grönsaker och sen på med citronpeppar och havregrädde (iMat), serveras med ris till.
Håller stenhårt på att inte äta mejeriprodukter, möjligtvis att jag blir sugen på en ostskiva. Men choklad!! fick en chokladkaka med mintsmak... Den är svår att motstå...

Jag vet att andra med cancer bl a har undvikit vitt socker, men huruvida alla dessa saker har någon effekt eller inte, det vet inte jag.
Har jag råd att låta bli att prova??

Jag tror säkert att ni förstår att jag e villig att prova i stort sett vad som helst i mitt läge, utan att för den skull riskera läkarnas behandling. Jag låtsas nu bara att vara mjölkallergisk, inte allvarligare än så. Mindre socker blir det också. Mera frukt och grönt. Bara positiva förändringar.
Nu ska jag duscha upp min kroppsvärme, ladda för däckbyte och sen blir det kanske fika med en eller flera kompisar! Njuter av det fina vädret!
Storson jobbar, lillson datar sig, och mellanson e hos sin pappa.

Haha som det känns nu blir det svart kaffe hädanefter!

Lovely day!

No comments: