Sunday, May 3, 2009

Söndag 3 maj 2009

Hello,

Lite uppdatering nu då..
Fredagkvällen först!
Jag och Mia smul åt gott, drack gott och hade bara trevligt, här hemma. Mia och jag fortsatte med dryck och en del djupa samtal. En del tårar kan avslöjas också. Mia gick runt ett och jag gick knappt alls. Sent blev det....

Lördag : En bra dag med mycket uppmood och mys och bara lite ner. Hjärt, jag och lillson åkte till Hjärts storasyster på syskonträff, med respektive och barn. Underbar familj! Mycket trevligt! Gott att äta, fika och mycket mys i solen. Lillson hamnade i paradiset tror jag! Övriga barn i hans ålder plus minus något/några år, massor med nya leksaker och naturtomt att leka på! Det var klätting på berg, leka i koja och massa spring runtomkring. Han blev trött!!!!
Tankar kommer dock över mig då och då och jag blir och blev lite sentimental och tycker att livet ibland är lite orättvist. Ska jag ens behöva tänka på "om inte"??!?

Vi åkte hem ganska sent, handlade middag och lördagsgodis och lillson fick utbrott.
Han skulle gå till centrum och handla, själv. Så långt, visst, ok. Han skulle plötsligt ha med sig 60 kr att handla för. Där tog det stopp. Inte!
Efter mycket om och men säger lillson lugnt, med stora krokodiltårar rinnande "Jag skulle ju bara handla en present till dig mamma, då kan jag ju inte säga vad jag skulle handla eftersom det skulle vara en överraskning" Jag lovar, tårkanalerna blev chockade av den plötsliga vattentillförseln, så det rann över.... Mitt hjärta blöder för dessa barn!
Allt lugnade sig till slut, även utan överraskning till mamma... Vi åt en sen middag, promenad med hunden och sen läggdags! Äntligen!!

Söndag:
Hjärt försökte hjälpa mig med bilen men det går bara inte att få loss de där J-la däcken! Efter att Hjärt åkt hem var jag ju bara tvungen, med hjälp av tips från barnens pappa, att försöka igen. Men inte heller det gick. Efter någon timme tänkte jag att "jag ger mig inte, jag ger mig aldrig!" Så ut igen och försöka med däck nummer två och tre... Men det är bara att inse! JAg fixar inte detta.. Måste till någon som kan hjälpa mig få på sommardäcken! Har i alla fall försökt.
Sitter på altanen och läser och slappar, lite rastlöst just nu men så är de de flesta söndagar innan överlämning. Det blir så jädrans tyst när barnen åker till pappa. Så mycket tid själv. Så mycket tid för tankar. För tårar. Visst, kanske också det nödvändigt, men jag är ju inte "sån"... Eller??
Denna vecka ser dock ut att bli fullbokad på sätt och vis. I morgon läkarbesök och sjukskrivning, till jobbet och lämna av det och kanske fika. Kanske träffa Mats på dagen och ta en fika, är ju lite positiv coach till honom. Tack för att du frågade mig. Hoppas kunna tillföra något!! Förhoppningsvis kommer hjärt sen på kvällen.
Tisdag förhoppningsvis träffa Maud sen blir det bilmek Rolle som ska fixa fjädern på min bil, massage och mat hos Magnus och sen hem.
Onsdag läkarbesök på SÖS, igen. Sista innnan operationen. Svårt att fatta att det bara e en knapp vecka kvar innan jag är enbröstad! Tungt... Orättvist faktiskt. De är värdefulla mina tuttar!!! :-) Torsdag är det besök hos psykoterapeut på Aleris, Sabbatsberg. Känns bra faktiskt, tror det är bra för mig. Fredag är lugnt som det ser ut. Kanske hittar på någon överraskning till helgen :-)) Hehe

Men hur det än är:
Faktum kvarstår.
Tittar på alla och allt runtomkring och förstår inte riktigt hur, om inte och varför??
Varför jag? Varför nu? Varför alls?
Meningslöst egentligen, det finns inga svar.
Tittar på alla tjejer och kvinnor runtomkring och undrar hur många fler är det som bär omkring på egna Dumbos? Hur många av de kommer någongång att sitta i min sits??
För många!
En, är en för mycket

"Livet består inte av att ha bra kort på hand, utan att spela dem man har väl" Josh Billings

1 comment:

Amanda said...

låter som en fullspäckad o givande helg för din del Ima. Så som en helg ska vara ibland. Kram Amanda