Friday, May 15, 2009

Djävulen på min axel

Haft en slapp början på fredagen.
Vaknade med hjärt klockan fyra i morse, fixade lite frukost och han åkte och jobbade. Kämpe! Tufft med de arbetstiderna!
La mig igen och slumrade en stund till sju, gick upp och åt frukost släppte in katten och la mig för att läsa en stund. Gick upp vid halv nio.
Hjärt kom förbi och käkade lite och körde vidare med jobb nu.

Gårdagen var tuff.. Smul skjutsade mig till jobbet. Jag fick träffa mina arbetskamrater och prata lite med boss J. Kändes bra och skönt. Hämtade min sportbh den känns mycket bättre än den från sjukan, sicken tur!
Efter det gick jag och Smul och fikade i Arninge, hjärt ringde och var i Danderyd så han kom förbi och fikade med oss. Efter det var jag helt slut! Smul skjutsade hem mig, hjärt hade redan hunnit hem då. Det blev sängen på en gång. Slaggade in i flera timmar, välbehövligt.
Hjärt fixade mat och det blev en tidig kväll.

Idag är en tröttmössedag.
Känsligare än tidigare dagar känner jag. Nära till tårar för ingenting i stort sett, ändå så otroligt tacksam. Mixade känslor som kommer med tröttheten. Många tankar, mycket glädje också. Mycket kärlek, så otroligt stort!

Jag beställde en bok i slutet av februari som kom igår, "Livet kan inte vänta", en "nära" bok, halvtung att läsa men det gick inte att sluta. Det rör om i skallen och man inser att livet är något vi har till låns och att det gäller att ta vara på det medans det är. Att göra det man vill göra, att fokusera på det som är viktigt. Kärleken och life itself.
Solen skiner, jag sitter här med musik och skriver.
Så många har sagt att jag borde skriva mera, skriva annat inte bara blogga. Kanske en bok?!
Mmm det har funnits med ett tag, har även nämnt det, lite inbäddat, vid ett tillfälle i bloggen.
Utkast är påbörjat.. :-)) Tänker göra ett försök i alla fall!!
Titel avslöjar jag när jag närmar mig lite mera färdig.
Det blir en bok om Livet, mitt liv, det som format mig till den jag är. Den person jag är stolt över idag.

Ikväll får jag träffa lillson och mellanson!!! Som jag längtar!!!
Tåras i ögonen vid tanken... Hjärtat värker..
Mina små gryn...
Alla grynen tillsammans.
Vad de får gå igenom..
Vet hur ont det gör i barnhjärtat när mamma är sjuk. Vet vilka tankar som kan snurra, hur maktlös man känner sig. Alla frågor som inte har något svar, det är nog värst.
Mina små hjärtan...
Älskar er mina gryn!

No comments: