Monday, May 25, 2009

Kärlek till livet

Kliver ur min kropp
in i någon annans
Ser på mig från ett annat håll
annan synvinkel
En sorts verklighet
Hennes verklighet
hennes overklighet
Är det jag eller är det egentligen någonannan?
Skulle kunna vara
Det är det.
Också.
Det var så. Det handlade inte om mig!
Hur skulle det kunna göra det?? Jag hade ju redan haft "min del" av tråkigheter i livet...
"Dessutom passar det inte just nu!"
Men jag får väl se mig som utvald. Som utvald att göra NÅGOT, lite bättre.
Men vad?
Livet hade hamnat på rätt köl, allt började vända.
Trivdes med jobbet, mina vänner, stabil ekonomi, mål, lugna och harmoniska barn och fått förmånen att hitta Kärlek, Hjärt...
Vad är det jag ska lära mig denna gång?
Vad är det jag ska uträtta?
Är det min bok?
Är det att påverka hanteringen av eventuella sjuka inom vården?
Är det för att jag ska sträva efter nya och andra mål?
Kanske utveckla mig själv?
Det visar sig. Det blir vad jag gör det till.
Higher power!

Idag är en bra dag, jag känner det. Det känns så fort jag öppnar ögonen vilken typ av dag som jag har framför mig.
Det blir vad jag har bestämt att det ska bli.

Ska åka ner till österskärs havsbad. Njuta av luften, vattnet och att få möjlighet att bara vara.
Mellanson och lillson kommer hem idag!! De ska vara hos mig kommande vecka. Hoppas att mina krafter hänger med. Orken tryter efter några timmar, men får försöka vila när jag har möjlighet.
Längtar och saknar mina hjärtegryn!
Längtar hjärt...

Kram i solen!

No comments: