Friday, May 15, 2009

Gah!

Hmmm
Damp ner ett brev från SÖS idag..
Jag undrade stilla vad som nu kan komma därifrån.. Väntar inget från de ju! Har redan bokat in läkarbesök, återbesök och gud och hans moster vet allt.
Klump i magen..
I brevet stod det att under de två dagarna jag vistades på SÖS avd 36 så fanns det samtidigt patient med MRSA bakterier (det vill säga "sjukhussjukan" ) De är bakterier som är resistenta mot antibiotika. Det låg också två laboratorie lappar för provtagning. "Prover skall tas från svalg och näsa och ev sår om sådana finns på patienten." Kunde man läsa i medföljande brev. Har man sår när man ligger på en kirurgavdelning?!?!?! *undrar*

Nåja.. på med kläder och skor och ner till centrum och labb för provtagning. Stängde 13.30 idag.
Ja men de e ju klart det är ju fredag! Man arbetar visst halvdag på fredagar!! Tänkte inte på det....
Eller glömde det ett ögonblick.

Så ner en trappa till husläkarna, där de, lätt motvilligt, hade lust att hjälpa till. "Näsan och halsen avklarade och så ett prov från magen" säger sköterskan. Magen?!?! Haha, ne nåt prov från magen får du inte konstaterade jag snabbt. Bröstet däremot kan gå bra. Knölade av mig kläder och BH, UTAN hjälp och rörlig som ett kassaskåp med just de rörelserna, hon var upptagen med att titta på. Hittade ett lätt läckande sår på bröstets ovansida så nu finns delar av mig i tre plaströr på väg till SÖS för utredning. Också.
Förstår vad frisk jag kommer att bli efter detta!
Man kanske rentav blir sjukare av sjukhus? Det var i så fall som jag misstänkte..
:-))
Är det konstigt att man får bakteriefobi?

Nu är jag lite lätt irriterad, allmänt bara. Ingen fara, men lika bra att tala om det ifall någon undrar. :-))

Kan reta upp mig på det mesta just nu. Otroligt inkompetent folk på vissa ställen så man blir mörkrädd. Eller de har slutat tänka själva snarare. Finns inga lösningar om det inte står på papper eller är utanför de vanliga rutinerna.

Senaste i raden vårt eget lönekontor. Innan det, var det en större livsmedels butik som börjar på W i Åkersberga, och mitt försök att inhandla en refill mopp.. Men det gick inte. "Det går inte att ta en mopp som sitter på ett skaft, är det slut på hyllan så är det slut" Säger kassörskan bakom min kassör, han hade redan löst mitt problem genom att slå in den som en refill mopp. Så han gjorde som kollegan sa och tog bort den. Inget HÖLA där inte!
Inget för att lösa kundens problem!! Blir galen!
Galet irriterad!
Ring inte just nu bara!
Måste andas lite!

No comments: