Sunday, May 10, 2009

Helg i paradiset

Tillbaka till framtiden. Nehe så var det inte. Tillbaka till verkligheten heter det.
En underbar helg. Avslappnat. God mat. Gott vin. Mycket kärlek.

Mycket kärlek och värme från hjärts mamma och pappa, TACK ni är underbara! Hoppas ni kan ana vad ni betyder och vad den här helgen har gjort för gott! I mig. I min själ. I mitt sinne. Att få möjlighet att befinna sig i en sån kärleksfull miljö, kan göra den sjukaste frisk! Jag lovar!! Jag är där snart, och ni är med mig på vägen!

Mycket och nära kärlek från hjärt. Alltid. Nära. Kärlek. Närhet i själ. Nära i tanke. Nära. Det räcker så.
Tack för att du finns! Tack för att du är nära!
Jag älskar dig, min hjärt!

Jag fick ett mindre psykbryt i går kväll... Många tankar. Tiden som springer i kapp.
Snart dags.
Ville inte lämna paradiset. Ville inte tillbaka till verligheten. Ville verkligen krypa ut mitt skinn och in i någon annans. Tog en promenad när övriga i familjen lagt sig. Kände mig tvungen att rensa huvudet, tankarna och tårkanalerna.
Jag, tårarna och skogen mot Dumbo.
Det var ingen lätt match igår...
Skogen, mörkret och den lätta blåsten körde loss med mina tankar. Rensade upp lite i träsket. Tunga tårar. Många tårar. Tunga tankar. Så innerligt ledsen. Faktiskt.
Kändes snudd på orättvist ett tag.. Men det finns ingen som jag skulle ge detta till istället.
Finns ingen som är värd detta.
Inte jag heller.

Men med min kärlek, mitt jävlar anamma och alla som finns runtomkring mig med kärlek, så har Dumbo verkligen stött på sin överkvinna!!
Just nu känns det som att jag kan övervinna allt!! Tack alla! Som var och en på sitt sätt, ger mig energi, kärlek och vinnartåga!!
Nu ska jag ta mig ett glas vin, faktiskt! Det är söndag! Alla dagar är värda att bli firade!
Två dagar innan Dumbo dör!!
Det i sig är värt att fira!!!

Time of Dumbo´s death 2009-05-12, ca 09:00

Kärlek

Ima

2 comments:

Mia said...

Älskar dig gumman

Amanda said...

låter som en toppen helg. det förtjänade du, hoppas allt går vägen till veckan med. håller alla mina tummar o tår...//Amanda