Friday, May 8, 2009

Helg!!!

Äntligen Fredag!
Sovmorgon för första gången på två veckor. Det va skööööönt kan jag säga och välbehövligt. Vakande strax efter nio och fikc nästan panik! Har tre påsar/tvättkorgar medx ren tvätt som ska vikas och jag måste packa och göra mig i ordning. Vid ett beräknar vi att åka. Det kommer att bli en lugn skön och bara mysig helg. Jag kommer att stänga av ljudet på min mobil när vi åker från Berga så vet ni som försöker ringa att det är inte allvarligare än att jag ska vila,hela helgen, tillsammans med Hjärt och hans föräldrar. Utan telefon, utan dator. Bara vi.

Jag mår ganska bra. Känner mig dock lite småförkyld.. Inte bra. Ska kurera mig med Aloe och diverse annat. Nu får jag inte bli sjuk!
Äter frukost samtidigt som jag skriver, sparar lite tid. Men nu är det dags att vika klart tvätten och packa väska.
Storson är hemma med doggen Olivia och mellanson kommer att ta henne under helgen på dagarna.
Tänkte jag skulle ner på byn och härja med Apoteket också.. Känner att jag måste få ur mig lite aggressioner!! J-la inkompetenta människor det finns, och så mycket ovilja. Noll intresse att söka information åt kund och patient. Tänk om jag skulle stå och rycka på axlarna bara om en kund frågade mig något? Jag skulle ju inte ha något jobb kvar! Men eftersom de nu inte visste, inte ens gjorde den minsta ansträngning att ens försöka hitta information, så tänkte jag ge de den infon så kan nästa person ( kanske)kan få bättre hjälp. Apotekets monopol kanske snart ett minne blott.
Nu är det over and out... Jag återkommer efter helgen.

Tack för "akutassistenten" inför helgen Ewa, haha kanske kommer väl till pass!!

Njut av solen, njut av färgerna, njut av Livet!
Det ska jag!

Kramar

2 comments:

anna said...

Åh vad härligt, njut av en härlig helg tillsammans och massa sol :)
kramar anna

Anonymous said...

ha en underbar helg tillsammans med dem du älskar, det är du verkligen värd.