Tuesday, May 19, 2009

Ok ok

Jag ger mig...
Kaklet får vänta.. Det går inte att kapa plattorna med en arm, åtminstone inte vänster armen. Men snart så!

Dagen började med besök på Södersjukhuset. Första besöket hos plastikkirurgen efter operationen. De är mer än nöjda med utgången av operationen. Jag har ett "fullstort" (kanske kan diskuteras...) implantat insatt. Tack vare bra och elastisk hud ( Tack vare Aloe vera och MSM??? ) kunde man göra det på en gång, inte brukligt att göra på det sättet. Men tacksamt att utnyttja dess ursprungliga plats, lättare att fortsätta konstruktionen sedan. Ärren ser bra ut för att bara ha gått en vecka, däremot måste jag utöka "träningen" av bröstmusklerna, tänja och dra ut så det kan bli normal rörlighet så småningom.
Angående känselbortfallet och nervsmärtan tyckte han att jag var lite kinkig, haha. "Det har faktiskt bara gått en vecka, du kan räkna med upp till ett år innan det färdiga resultat visar sig" Fick jag till svar. Haha lite ivrig kanske.
Smärtan är i alla fall bättre idag, ännu bättre blir det när stygnen läkt bort.
Såååå tålamod dårå!
Åkte till Arninge och handlade lite, (bara roliga saker till mig själv!) och fikade innan jag skulle hem och vila.
Men väl hemma kom jag på att jag skulle tvätta och efter det blev det fika i centrum med Ewa. Lovade henne att gå hem och vila..
Men jag var ju hungrig så det blev matlagning och nu ska jag vika tvätt. Bädda om sängen var tanken också, får se hur det går! Hehe bra att röra sig lite.
Sen ska jag vila.
Har mera energi idag, känner mig glad, mycket säkert på grund av mindre smärta. I alla fall att veta att smärtan som finns är normal.
I morgon ska jag till labb och ta mera blodprover för att kolla att medicinering ligger rätt, inget allvarligare än så :-)
Nu har jag ätit. Storson jobbar så han får äta när han kommer hem. Saknar mina smågryn.. Ska bli härlig mysigt att få hem de på måndag!! Längtar galet!!

Ska vila lite innan vikningen av tvätten!
Ha en bra kväll!

Kramar

1 comment:

Anonymous said...

vad skönt att höra att det går framåt för dig Ima. Kämpa på du gör det bra.