Thursday, April 30, 2009

Lååååång dag......

Långa dagar. Korta dagar. Vimsiga dagar. Bra dagar.
Trötta dagar. Pigga dagar.
Ensamma dagar. Oensamma dagar.
Vilket av facken ska jag stoppa dagen i?
Bra dag till en början.
Men vad hände sen??
Undrar...

Sjukhusbesöket gick bra. Lillsons finger läker ihop som det ska. Skönt!
Blev så trött på vägen hem att jag höll på att somna, körandes, i bilen. Lillson var hungrig och jag med. Stannade på Arena och lillson åt kebebpizza och jag en avocadosallad. Sen hem.
La mig på altanen på soffan och somnade. Vaknade när älskling stod vid grinden och pratade! :-)
Han kom in en stund och pratade och kramades lite, jag behöver det, galet mycket.
Han skulle vidare och avsluta sin arbetsdag.
Vi ses igen på lördag, i alla fall som det känns nu.

All luft har liksom gått ur mig nu. Orkar inte göra mat. Ja har småätit lite chips och öppnat en öl. Storson har käkat crepes från igår och lillson åt sin "doggybag" med pizza leftovers.
Vem orkar då äta middag?
Vem orkar gå och spana in brasa ikväll?? Inte jag....
Om lillson insisterar, klart att jag går. Men det var han som sa att han inte ville från början, men man kan ju ändra sig.
Känner mig plötsligt låg och lite ensam... fast jag vet att jag inte är ensam, men ändå.

Tappat bort bilnyckeln idag, kom tillrätta.
Tappat bort lillsons mobiltelefon, kom tillrätta. 2 gånger samma dag!
Fick djuren mat i morse?
Tog jag min medicin?
Shit, virrigt värre... Kåda i hjärnan måste det vara.
Ska jag behöva skriva allt på lappar? och bocka av allteftersom? Ja kanske..
Klockan är inte ens fem och jag känner att nu är min dag slut.
Skulle kunna lägga mig och sova till i morgon.
Skallvärken håller i sig och kroppen protesterar.
En urkig avslutning på denna dag.
Ska varva ner lite
Vila lite
Återkommer

1 comment:

Amanda said...

hoppas du snart får krafterna åter. sänder miljoner med styrkekramar till dig o hela familjen. med hopp om en trevlig helg...//Amanda