Monday, May 18, 2009

Måndag morgon!

En tung dag igår..
Tydligen idag också.

Många tårar, otroligt trött och riktigt ont för första gången sedan operationen.
Det drar och svider i bröstmusklerna, det är stelt trots mina försök att töja och tänja.
Det pirrar stundtals i bröstet, som att de opererat in en vibrator.
När jag trycker exempelvis mellan brösten, så märker jag att nervsignalerna fungerar konstigt, för det gör ont på en punkt nästan under armhålan.
Känselbortfall på bröstet och underarm och armhåla.
Blir galen när jag inte fungerar som jag ska!!
Vill dammsuga och torka av golven nu!
Behöver tvätta.
Jag ska göra det också, men det blir lite i taget, för det fungerar inte annars...
Vill bara vara hel..
Vill inte vara så här.
Vill att det ska vara som innan.
Allt..

Sista två dagarna har jag varit expert på att vända och vrida på saker, gjort höna av en fjäder, och drar för stora växlar på saker som jag egentligen inte behöver göra. Kanske ett försök att förbereda sig på saker jag ändå inte kan kontrollera. Vad vet jag.

Men resten av dagen ska bli en bra dag! Det måste det bli!


Återkommer!

No comments: