Thursday, May 14, 2009

Torsdag, 2 dagar efter

Jag känner mig oförskämt pigg. Känner mig glad och lycklig! Knappt jag vågar uttala det för risken att himlen faller ner då är överhängande. Så brukar det vara.
Men jag tänker njuta!
Av varje sekund.
Varje minut.
Varje timme.
Varje dag.
Av varje möte med människor.
Faktiskt.
Känner mig så otroligt lyckligt lottad, allt annat till trots.
Jag har vaknat två mornar i rad nu, med ett leende på läpparna! Jag är glad att jag är där jag är i livet, jag är glad att jag bor i Sverige, jag är glad att jag har en fantastisk pojkvän, att jag har min familj och så otroligt många fina människor runt mig som jag tycker om och som uppenbarligen tycker om mig.
Jag är glad att jag har min inre styrka, min självkänsla och att jag inte skulle vilja vara på något annat sätt eller någon annanstans.
Jag är stolt!
Stolt över mig, mitt liv och allt jag har åstadkommit!
Stolt över att fortfarande stå upp för mig själv, efter allt jag gått igenom. Ni som känner mig väl, vet.
Kaxigt?!
Ja kanske, men då får det vara så!
Fler borde vara stolta över sig själva!

Hjärt är och jobbar en stund, hoppas han kommer tillbaka sen.

Smul kommer ner och vi ska ta min bil till jobbet. Ska lämna sjukintyg och hämta lite träningskläder i mitt skåp. Letat efter en sport BH, med knäppning/dragkedja fram. Hopplöst!
Någon som vet vart jag kan hitta det!?
Tills vidare får jag väl ta den jag har, men lite bökigt då man måste trä den över huvudet. Högerarmen är inte full rörlig och dessutom är det "lite" ömt på höger fram....
Tagit mig en kopp kaffe och softar lite i solen.
Ska ringa några samtal också. Ligger efter lite känner jag, haha.
Återkommer under eftermiddagen!

Kramar

2 comments:

anna said...

du är så himla stark... jag finns här hela tiden =)
kramar anna

Anonymous said...

låter som om du återhämtat dig bra. hoppas du fortsätter piggna på dig lika bra. krya på dig och trevlig helg..