Sunday, September 13, 2009

Söndag morgon..

Helgen och dagarna försvann!
Gårdagen en något bättre dag, men illamåendet och den grymma tröttheten håller i sig.
Vi avbokade lördagens kräft och surströmmingdag hos pappsen redan i torsdags, det var nog tur det. Hade inte klarat av lukterna och dessutom inte köra bil hela vägen. Dessutom hur kul är det om jag måste lägga mig och vila varannan timme eller så?
Nåja.. Det går flera tåg.
Gårdagen blev lite fix och trix med trasig bil, Åkersberga marknad där Magnus stod, och mycket vila.
Efter marknades slut hjälpte Magnus mig med bilen, så nu fungerar den!!!
Yippie!
Batteriet hade dragit ur helt, varför inte larmdosan fungerade. I instukrionsboken (när man tittade i den.... ) fanns det instruktioner om hur man nödöppnade bagageluckan (för att nå batteriet). Så med Magnus bil och kablar så gick den igång. Däremot så lyste en varningslampa i bilen, EPC. Den indikerade att det är något "motorfel" och bilen går endast att köra i "nödfart". Typ ca 20 km/h. Gasen funkade således inte att använda, bromsa behövds ju inte i den farten kan man ju säga. Men BilmekarRolle svarade i telefonen och gav förslag att låta den stå på tomgång en stund, stänga av, starta och se om lampan släcktes. Men icke...
Så Det blev till att koppla ur batteriet en liten stund och sedan provstarta igen. Det funkade!!!
Tack Rolle och Magnus, ni har sparat mig tusenlappar!!
Mia Mums, Jenny och Magnus käkade middag här.
Hjärt kunde inte... :-(
Det blev en tidig kväll. Vid strax efter elva låg jag och drömde framtidsdrömmar i min säng och kramade Hjärts kudde! :-)
Hjärt du e bäst!!!
Helt slut och tvärslocknade nog dessutom.
Idag tänkte jag att jag skulle ut och provköra min bil! Hehehe
Kanske en eller annan loppis?! Vet inte riktigt vad jag letar efter, men det vet jag när jag ser det. Vill fixa i ordning mitt sovrum nu. Vill få fint därinne. Dessutom vill jag att lillson ska få ett eget krypin... Hur lösa det nu??
Hmm....
Men en stund i taget! Först frukost, sen ska jag jaga upp smul och Jenny!
IKEA kanske?? Hehehe tittar kostar inga pengar!

Kramar

2 comments:

Mia said...

Värms i hjärtat när du kallar mig Mia mums♥

Anonymous said...

Så bra att allt löste sig till slut...

Jag vill också till IKEA.. Långt bort.. och den älskade maken vill inte...

Kram Pys