Saturday, September 5, 2009

Det går bra nu!

Efterlysning!!!!
Du tjej från Rimbo som mailade mig, maila igen!!! Jag tömde min mailbox utan att först spara ditt mail. Jag vill komma i kontakt med dig!!!!!


Ja det går nog bra nu..
En sak i taget, pusselbitar som sakta men säkert läggs på plats. Det är inte alltid lätt att pussla, det kan man i alla fall säga..
Lördag morgon och det är ett par timmar sen hjärt åkte för att jobba. Kommer tillbaka under eftermiddagen.
Jag har njutit frukost nu i flera timmar, så nu åker kaffebryggaren på. Det har varit tyst, lugnt och skönt. Tid för reflektion kan man säga.
Idag ska vi vinna (liksom en stor del av Sveriges övriga befolkning också tror att de ska göra) storkovan på Lotto. Vi ska håva in 141 miljoner, vi ska sälja av och vi ska köpa nytt! Nya bilar, nya kläder, mera kläder, nya möbler och en resa till varmare breddgrader! Ja, Så blir det!
Håll tummarna nu!
Haha drömma kan man i alla fall få göra!?
Vad skulle du göra för 141 miljoner?? Tänk tanken och dröm!
Idag klockan 10, ska jag till Å-berga IP för att kolla in fotbollsmatch! Hjärts systerson spelar! Ska bli spännande!!!! Kör hårt killen!!
Lugn kväll igår eftersom Hjärt skulle jobba idag. Men det blev god mat och bara trevligt!

Storson jobbar hela helgen, lillson hänger med kompisar, mellanson är hos sin pappaoch A, där han har en bra kompis i A´s son. Roligt för de!! Saknar mellanson dock.. det blir tomt när han inte är här.
Nästa vecka är min mindre "braiga" vecka, tisdag behandling och lågläge. Ska ta död på alla eventuella små förirrade smådumbos nu.
Jag har inte orkat eller brytt mig om statistik vad gäller risker, överlevnadsprocent eller dylikt i bröstcancer, för det är just bara siffror som för mig personligen inte har någon betydelse. Även om siffrorna nationellt sätt kan visa hur läget har varit så vet jag inte vilken "grupp" jag tillhör eller vilken jag kommer att tillhöra. Men igår stod det mitt framför ögonen på mig och jag kan inte hjälpa att jag blir berörd. Trots att jag fortfarande inte vet vilken grupp jag tillhör, så är det ju så att det är många som tillhör gruppen som jag inte vill hamna i.
Det stör.
Det berör.
Det berör mig att det ska behöva vara så.
Det berör så otroligt många anhöriga dessutom. Den gruppen som alltid glöms bort.
Jag gjorde ett snabbt överslag nu.
Runt mig, de närmaste, det vill säga familj, Hjärts familj inräknat, övrig släkt och nära vänner så är det runt 35 pers som följer mig på nära håll, stöttar, undrar, tänker och känner med mig. Några av de kanske skulle behöva stöttning från vården, personligt anpassad stöttning.
Men det finns inte.
Återigen gruppen som glöms bort.
Dessutom var det bara de närmaste...
Jag återkommer i ärendet "anhörigstöd"...
Släpper det inte!

Nu är det dags för nyvaken lillson att få i sig lite frukost och jag ska skutta in i duschen.
Solen lyser!!!

Kärlek till familj och vänner
Josephine ej att förglömma!

1 comment:

Anonymous said...

De som mår sämst under en cancerdiagnos är de som står cancerpatienten närmast...

Men en del tar det inte som jag vill.. och då får de "försvinna".. för jag orkar inte lägga min energi på dem.. hör de inte av sig till mig.. så får det vara.. jag orkar inte hålla relationerna igång..

Men jag säger som du.. de är de närstående som behöver stöd.. för det har vi redan.. i överflöd.. men vem tänker på dem runtomkring.. och det är 2000 talet.. inte mycket har hänt...

Kram Pys