Saturday, September 19, 2009

Godisdag

Egentid.
Ensamtid.
Skruvar upp musiken och skrålar med.
Allt för att slippa tänka.
Finns det ingen avstängninsknapp?
Men som kvinna kan man ju göra flera saker samtidigt, så tankarna fortsätter att attackera.
Bara sunda tankar i och för sig. Faktiskt tankar på mig själv.
Om mig själv.
Mitt värde.
För mig och för andra.
Vad jag behöver och inte, för att jag ska må så bra som möjligt.
Jag är ingen "krav" människa. Otroligt svårt att ställa krav utåt, medan kraven på mig själv hela tiden ökar lavinartat.
Mitt fel, förstås.
Bara jag som kan ändra det.
Nog om det.
Mums och jag for till Roslagsstoppet och Loppis. Sommarvärme! Helt otroligt! 30 grader har jag på min altan.
Det blev en tunnbrödrulle och ett tag bland bakluckorna, hehe.
Faccinerande hur folk glor!
Jag blir inte känslomässigt störd av det, jag undrar bara hur folk kan fullkomligen fastna med ögonen på mig.
Fågelholkar!
Undrar vad de tänker...
Varför tittar de?
Tror de bara att jag är rakad och är en "konstig brud"?
Förutom att jag inte har hår ser jag ju (väl?)inte sjuk ut?
Jag mår bra, sminkar mig och ser ganska "vanlig" ut.
Eller ser jag "sjuk" ut, fast jag inte är det?
Skulle kunna köpa deras tankar.
Jag glor tillbaka, eller bara ler mot de.
Låtsas som att det regnar från en klarblå himmel.
Mumsan blev irriterad på alla som glodde hehe, du e go du mums!
Tur vi käkade lite där, jag orkar inte laga mat till mig själv. Det är tråkigt och känns onödigt.
Nu blir det vila en stund, med en bok. Ska i alla fall göra ett försök, svårt att fokusera på text när jag har miljoner tankar i skallen.
Sedan blir det godisdag!

Natti på en stund

1 comment:

anna said...

hej... förlåt att jag inte hört av mig tidigare.. såg nu att du hade köpt någonting till lucas.. söta du.. det hade du verkligen inte behövds.. självklart måste vi ses på en fika eller något liknande=)

vi får höras om tid och plats :D
massa kramar från anna & lucas