Friday, September 18, 2009

Gyllene Fredag!

Härligt!!
Sprungit ett varv i spåret! Segt på slutet men jag ger mig INTE! Jag klarade det första gången då ska jag klara andra också. Det gick lite snabbare idag dock. Efter det ett styrkepass på jobbet. Känner att det redan hänt saker med mina muskler :-) Börjar kunna skymta magmuskler och benen börjar musklemässigt likna hur de var för många år sen när jag sprang varannan dag. Jag ska i toppform!
Nästa år ska jag anmäla mig till några lopp som går. Tjejmilen och kanske midnattssloppet?! Vore kul och en härlig utmaning! (Som om det inte räckermed utmaningar... :-) )
Åkte hem efter träning och avlämning av Aloe proodukter. Hjärt kom förbi efter sin arbetsdag innan det var dags för honom att åka hemåt.
Helgen får vi se vad den bjuder på. I morgon ska barnen till kusin L och fira hennes 18 årsdag, de kommer att fira lillson samtidigt skulle jag tro. Det brukar bli så när de fyller samma dag.
Så i morgon får vi se vad jag hittar på när jag har barnfri eftermiddag och en bit in på kvällen. Räknar med solodagar i helgen och gör planer efter det också. Loppis definitivt i morgon på dagen, sen blir det vila eftermiddag och sen får vi se vad kvällen bjuder på. Finns några uppslag. Ska ju försöka hålla mig ifrån folksamlingar, men utomhus går det bra. Sen får man se till att man håller egna händer en bit från fejjan, allt för att undvika smitta av olika slag.
Infektionskänsigheten ökar ju för varje gång och värdena hade sjunkit ganska rejält inför förra behandlingen.

Söndagen tänkte jag ta barnen och åka till Täbban och bowla lite. Det var så längesen och jag är sugen på att köra ett varv.
Vi får se.. De kanske inte alls är på?! Men nåt kul ska vi göra. Det här var tänkt och skall bli en rolig helg.
Något annat finns inte. :-)
Trött på tröga, tunga och ledsamma helger.

Nu är det middagsplaner! Funderar.. Karré blir det i alla fall. Tillbehör? Hmm vi får se.. Kanske pommes, friterade? Mmm gott :-) Ett glas vin till förstås.

I brevlådan idag låg Winnerbäcks nya skiva!!!
Första lyssningen - Hmm... Konstigt..
Andra - Bättre..
Tredje- Ganska skön :-)
Den kommer att gå runt runt unde helgen, vill känna, ta in och förstå!
Vissa fina textrader. Som denna exempelvis:

"Men ändå
Du min vän i livet
Se hur sommaren blir till höst
En enda sak är givet
Du bär min luft
i ditt bröst"

Kommer tebax! Ska prata med Mia mums nu :-)

Kärlek

No comments: