Tuesday, September 8, 2009

Hemma!! Glad, trött och nöjd!

Omgång nummer 4 är klar!!!!

Vilken dag det blev!!
Först läkarbesök och undersökning av tuttisar. Ser bra ut, känns bra och verkar bra. Han hade läst på i journalen!! Tack och lov att jag fick träffa samma kirurg som opererade mig! Han hade läst om min knöl i det opererade bröstet och frågade mig varför ingen hade tagit beslut att ta bort den på en gång...
Suck, trött jag blir!
Har träffat minst fem läkare av olika slag som alla sagt att "det där behöver man inte göra något åt", "det är nog bara ärrvävnad, försvinner med läkningen. Annars tar vi bort den" trots att jag har påpekat att jag vill att man tar bort den. Dessutom om de "var tvungna" att ta bort den skulle man inte göra det förrän jag är färdigbehandlad. Annat lät det idag.
Han lägger in en beställning av tid för mig och lokalbedövning och bortplockning av dum knöl. Snarast. Vilket i dessa sammahang förstås kan handla om veckor eller månader. Det är ett så litet ingrepp verkar det som.
Strax efter halv tio mötte jag och mellanson upp hjärts mamma vid entrén. Vi knallade upp till behandlingsavdelningen. De två timmarna som vi tre satt i "mitt" enkelrum gick snabbt. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det gjorde att timmarna flög iväg. Hjärts goa pappa hämtade upp oss och skjutsade mig och lillson till Mörby. Hjärts mamma bjöd på fika i Mörby sen åkte mellanson och jag hem.
Tack för stöd och hjälp idag!!
Tack alla ni som skickat sms, ringt, lämnat kommentarer och hållna tummar!!
Betyder så mycket!
Nu har jag slängt mig i sängen.. Tröttheten är oövervinnerlig just i detta nu. I morgon är det träningsdag igen!! Ska,ska,ska! Om det funkar, kanon. Om det inte funkar, då tränar jag lite i alla fall! :-)
Vilopaus...
Tröttmössedag :-)

Pussar och kramar

1 comment:

Anonymous said...

Så härligt att det går framåt.. och du är snart klar va.. har inte många behandlingar kvar va??

Själv ska jag in i möra... och sen är det bara 4 stycken kvar.. och sen ska det bli fest...

Kram Pys