Friday, September 11, 2009

Sicken dag...

Här har jag försökt göra mig till och ska skjutsa smul till Massage Magnus...
Skickar ett meddelande till henne att jag går till bilen nu för att sen hämta upp henne. Detta var 08.15 i morse.
Väl ute på parkeringen så funkar inte min larmdosa att larma av bilen med, då startar ju heller inte bilen. Det går dock att låsa upp med nyckel med vad hjälper det när det inte går att starta?!
Så ringa till smul och ev försök att starta med kablar. Istället blev det en sväng till macken för inköp av nya batterier till larmdosan. Funkade ändå inte att låsa upp bilen. Då var det batteriet kvar....
Det sitter ju så originellt i min bil, i bakluckan. Den går ju nu inte heller att öppna eftersom det inte går att låsa upp med larmdosan och inget nyckelhål att stoppa nyckeln i!
GAH!!!!!!!!!!!
Hahaha, Frustrerad men kan inte göra annat än att skratta.. När ska det bli min TUR undrar jag!?
Så det blev Smuls bil till Almunge. Det gick bra men kändes galet när jag ville göra detta för hennes skull och hennes rygg och nackes skull. Men men...
Väl hemma igen, smul på jobbet, testar jag med min extra nyckel. Håller tummarna! Men icke...
Jag måste ha batterihjälp.. Man får krångla sig in ifrån baksätet och försöka koppla sladdarna..
Vilken syn med rumpan i vädret!
Inget annat att göra då bakluckan inte går att öppna. Stereon funkar inte heller så det är säkert bilbatteriet som av någon okänd anledning plösligt fått för sig att ladda ur.
Bilar!!!
Gah!!!
Hade begärt semesterdagar från jobbet, med utbetalning nu den 15 sept, för att dryga ut sjukpenningen, men i allt tumult som varit på min arbetsplats så föll det mellan stolarna. Fick halvpanik när jag insåg att det inte heller denna månad blir några extra kronor över. Men jag ringde chefen och hon har nu fixat en kontantutbetalning som kommer i slutet av nästa vecka!!
Tack P!!!
Ringde AFA också angående AGS, avtalsgruppsjukförsäkringen. Pengar från de kommer troligen i slutet av nästa vecka även från de. De är inte mer än 10 % av min lön från 11/5 fram till och med den 20 Augusti, men det blir lite grann i alla fall. Plus att de betalar in för min pension eftersom min arbetsgivare inte gör det under sjukpenningperioden. Så, det fixat också!
Duktigt Ima!
Nu är det bara försäkringskassan och "the never ending story" om underhållsbidrag/underhållsstöd som det inte verkar bli någon ordning på.
Barnens pappa hävdar att han betalat mer än han gjort, försäkringskassan vill ha in exakta datum för betalningar som han gjort och de gjort. Sitter och grottar med det nu för att kunna svara på det när hon ringer.
Hehe, inte lätt med "cytobrain" kan jag säga...
Sen är det färdigdravvlat :-)
Vore skönt om alla kunde ta ansvar för de åtaganden man gör... Eller nåt..

Ytterligare papper från SÖS idag.
Yippie!!!
Fått operationstid för min knöl som jag vill ta bort. Den i det redan opererade bröstet. Det känns som att den sticks, som det är något vasst. Tiden är den 28 september. Det kommer ske under lokalbedövning så kontrollfreaket Ima får vara vaken och se vad som tas ut från mitt bröst. Man kan ju undra om de glömt kvar något därinne...

Mitt mående idag annars är blandat kan man säga. Mår illa fortfarande, värre än någon av de tidigare gångerna faktiskt. Tröttsamt..
Måste äta eller dricka något hela tiden annars är det för gräsligt hemskt. Men det går bara lite åt gången. En tugga på en macka, en mun nyponsoppa eller en bit på ett äpple och så vila magen en stund innan det är dags igen. Snurrigt/yrsligt i skallen och sluddrar nästan när jag pratar, vilket mest beror på att jag är torr i munnen hela tiden. Trött, trött, trött...
Men giftet gör det det ska!! Kämpa kämpa "chemoshark"!!!

I morgon tänker jag vakna till en solig beymmersfri dag, spelar ingen roll om det regnar!

Som Hjärt sa: "Kan inte du bara få ha två bra dagar, när allt bara flyter?"
Jovisst kan jag det!! Det kommer!
De dagarna finns där bakom hörnet, ska plocka fram de nu!
Tycker dock att jag tar det mesta ganska bra, brukar försöka hålla humöret uppe. Hjälper sällan att deppa ihop fullständigt. Men illamåendet sänker mig faktiskt en del, det kan jag hålla med om.

Nu är jag helt slut...
Måste lägga mig ett tag innan det är dags att ragga någon som kan ladda bilbatteriet.. Vill få igång skrället ju.

Snälla, håll tummarna nu för att det inte är något annat med skrället!!


Kramar i mass

1 comment:

Anonymous said...

Håller tummarna för att bilen ska gå igång.. nu förstår jag varför vi inte har bil... Livet blir enklare då...

Cytohjärna får du vara beredd på att ha i ca 5 år.. för så lång tid tar det innan kroppens alla celler är tillbaka och fungerar som de ska..

Själv packar jag.. och den 15 är det tvättstugan för sista gången.. innan vi reser.. och då ska allt det sista packas som ska med... hudkräm har jag med hemifrån.. för man vet ju inte.... sen får vi se med schampo och duschkräm.. jag har fortfarande inte fått något vettigt ur den älskade maken...

Kram Pys