Wednesday, September 2, 2009

Morgonstund

Förbereder frukost för de "små", som inte är så små längre. Ja de kan själva, jag vet... men jag vill gärna göra det. Jag tycker det är mysigt att få göra det, ett enkelt sätt att få göra det lite extra.

Jag minns när jag var liten... När jag äntligen gick upp ur sängen, så var mammas alla dagbarn redan på plats och stor frukost framdukad på bordet. När jag kom från skolan så luktade det nästan alltid nybakat. Antingen var det matbröd eller så var det någon form av fika bröd.
Det var alltid full fart och massor med barn hemma , eller åtminstone utanför, oavsett om hon var i tjänst eller inte. Det var bara så det var. Min underbara mamma.
Jag tror att hon gjorde det mesta, allting hemlagat från grunden. Inklusive sylt, saft och gelé.
Pysslade, fixade och trixade för allt och alla.

När barnen gått till skolan så ska jag för min skull åka och dra lite i styrketräningsmaskinerna. Jag ska ta det lugnt med mina numera utvilade (läs otränade) muskler, men måste få tillbaka lite cirkulation. Ska bli skönt! Ordentlig med musik till bara så brukar det lösa sig. Vid det här laget så vet de flesta vad det är! :-)
Var och köpte babykläder igår! :-) Det är så roligt!!! Det är två arbetskamrater till mig som fått barn, så jag shoppade loss lite. Hoppas det passar lille L.
Funderar på om jag inte känner någon som fått en liten tjej också så man kan få shoppa lite söta tjejkläder?!

Nu är det hopp in i dusch och dags för barn att gå till skolan.
En ny härlig dag på intågande!

Kramar i sajber!

No comments: