Thursday, September 10, 2009

Bra början på torsdagen

Uppe tidigt i morse, tog mina mediciner och åt lite frukost. Bestående av rostat bröd med smör och te, en knäckemacka med leverpastej.
Körde igång med tvätten i tvättsugan, var med Mia mums till centrum och färgaffären. Sen tog det stopp..
Lade mig ner och somnade, vaknade halv fyra när storson kom hem.
Mat...
Inte hungrig mest illamående. Men jag har varit sugen på stuvade makaroner och stekt falukorv, så det gör jag idag. Sen får vi se om jag äter.
Varken Hjärt eller storson äter ju det, men då får de fixa något själva. Jag klarar inte av det idag.
Segt segt illamående och en grym trötthet.
Ewa, fantastsiska Ewa...
Du kommer förbi mig med en nyinköpt keps, varm och skön till mitt kala huvud! Du är bara bäst!! Underbara Du! Tack!!
Nu är det mat och medicin intag, sen blir det sängen...

So long!

1 comment:

Anonymous said...

Jag har gjort i ordning en dosett.. och i den har jag alla mina mediciner.. annars hade jag inte fattat hur jag skulle komma ihåg dem allihop.. vilket fungerar kanon...

På dosetten har jag också skrivit upp att jag ska ha mina illamående mediciner.. och då glömmer jag dem inte... och jag tar fram betapreden en dag i förväg.. och låter dem stå i nattduksbordet..i lådan.. med kom ihåg lapp...

Kram Pys