Sunday, July 12, 2009

Söndag och ännu en bra dag!!

Otroligt hur bra det kan vara!
Ännu en dag full av energi. Bättre än på mycket mycket länge! Sen April åtminstone, då när allt började.
Pysslat hemma med tvätt och plock, Hjärt och jag handlade till lillsons cykel och lagade den. Hjärt och jag tog en sväng till Breviksbadet, han badade, inte jag. Svinkallt! Och blåst.
Jag har bestämt mig för att arbeta några timmar i morgon, allt i samförstånd med Försäkringskassan, så ingen tror eller tänker något annat. Vi får se hur många timmar jag väljer att stanna. Ett test för att se hur det funkar med kroppen.

Så allt är bra! Återkommer efter morgondagens pass.

Natt!

1 comment:

Anonymous said...

Hej Ima,

Håller på och läser in mig på din blogg. Cancer är jobbigt, men vi måste tro att det kommer att gå bra! Jag försöker att låta bli att tänka negativt, så fort sådana tankar poppar upp så plockar jag fram något man ser fram emot och blir glad av. Svårt men det går att träna upp.
Mitt mattips är framför allt frukt, jag har ätit mycket melon, jordgubbar och persikor. Kan tyvärr inte äta yogurt pga laktosen men actimel funkar, särskilt den med fibrer. Nudelsoppor är också lätt att svälja, brukar krydda med lite Thaisoppakryddor men det är ju en smaksak. Ang. barnen, nu är det väl läge för dem att lära sig laga sin egen mat...? Brukar styra mina från distans(soffan) om jag inte klarar lukten. Välj gärna halvfabrikat de gillar så det inte blir så krångligt.
Och slutligen - be om att få testa något annat än Primperan om det inte hjälper.
Lyckat till!

KRAM
Yvonne