Sunday, July 5, 2009

Snart måndag

Hmmm nu e det knöligt i magen...
Och i huvudet.
Karusell utan dess like. Nu skulle jag vilja byta skepnad,bli kameleont eller varför inte struts?
Hjärt följer med på informationen jag ska få i morgon. Antar att det är information om vad som sker under behandlingen, biverkningar hur det går till och vart jag ska vända mig om det blir problem. Vad vet jag...
Återkommer om det i morgon.

Lill och mellanson är hos sin pappa över natten och kommer hem i morgon kväll igen. KÄnns bra men också tungt... Det blir tyst, tomt och inget "neutralt" att lägga tankarna på. Hjärt är hemma hos sig och storson sover och jobbar.
Det är jag och mina tankar.
Tankar som distraherar mitt normala jag.
Tankar som gör att jag reagerar och överreagerar på det mesta.
Vill ha och behöver tyst för mina tankar som jag inte ens vill tänka.
Lika nära till tårar som till ilska och skratt.
Nu är det verklighet.
Nu är det nära.
För nära.
Men jag ska räkna ner varje dag jag har kvar till behandlingsslut.
Varje dag kvar till mitt friska liv.
Friska, sunda tankar.

Dags att släcka ner snart, sov gott alla!

No comments: