Tuesday, July 28, 2009

Behandling två avklarad!

Firades med kina buffé lunch i Åkersberga!
Medicinfrågan löstes som tur är på avdelningen.
Ny medicin som heter Emend, en 125mg kapsel som ska tas en timme innan behandling och en 80 mg kapsel som ska tas de två efterföljande dagarna.
Dessutom har Ondanstronet bytts ut till Granisetron som ska tas behandlingsdagen och två efterföljande dagar.
Dessa två nya mediciner verkar funka kanon. Tips för er som mått halvdåligt/dåligt innan.
Nu är klockan 22, jag är uppe, hyfsat pigg och mår bara lite illa, speciellt med matdofter cirkulerande. Löste det med att smörja in mig med heatlotion och sitta och lukta på händerna. Middag hoppar jag idag, det blev sen lunch så jag nöjer mig med en Actimel drickyoghurt.
Vi åkte till och med en sväng till solbrännan, Hjärt badade i ett lätt bomullssvalkande vatten... På det blev det kaffe och öl vid solbrännans restaurang.
Glad och så otroligt tacksam för varje stund jag mår så här bra. Det här är helt klart överkomligt!
Tack bästa Hjärt, för att du finns, för att du ÄR.
Stor kärlek.
Störst kärlek.

Sov gott, nu e det sovdags!

Kramar

No comments: