Monday, July 20, 2009

Åter i bloggen

Haft några dagar utan bloggande, utan några som helst krav.
Bara "varit".
En tur till Gnesta i fredags, underbart! Som alltid!
Tack för att jag fick möjlighet att hämta luft och ro.
Massa kärlek!

En biltur i går söndag, en liten sightseeingresa. Jag och Hjärt tog bilen var borta hela dagen.

Idag blev det en "solodag". Hjärt är hemma och pysslar.
Jag har tvättat och bakat ett gäng kardemummabullar.
Började i och för sig dagen med ett besök hos husläkaren.
Trolig halsinfektion. Ont i halsen, bränner i övre delen när jag hostar och faktiskt lite halvhängig.. Ingen feber än i alla fall.
Får jag feber måste jag ju åka in till SÖS.
Läkaren tog lite blodprover för att kolla status med de vita blodkropparna.
De slås ju ut ( inte alla hoppas jag?!?!! ) av cellgifterna. Är det värdet under 0.3 måste jag in till SÖS för behandling. Det svaret kommer i morgon.
Fick Kåvepenin 1g som jag ska ta 3 gånger om dagen. Han ville inte vänta med dem då en vanlig förkylning faktiskt, i nuläget kan vara farligt.
Vore ju tragiskt att ha besegrat cancer och dö i lunginflammation!
Har shoppat lite också! :-)
Hämtade ut ett gäng mediciner på apoteket. Eftersom jag har frikort så passade jag på att shoppa lite hudlotion. Lyssna på det här! " Sunkissed glow bodylotion, soft tan and shimmer" Haha Jösses, så läcker jag ska bli! :-))

Kanske blir en sväng ut i kväll. Möjligen/troligen stan.. Vi får se. Känner för att göra något. Fint väder här igen ju, kul att sitta och titta på folk i stan. Vi får se. Ska hämta tvätten, sen vila en stund.
Ladda lite!

Håret(det lilla jag hade kvar efter trimningen) har idag börjat lossna. Känns lite konstigt att dra lite i håret och det fastnar mellan fingrarna. Men det känns inte traumatiskt i alla fall. Känns som jag är väl förberedd. Fördelen är att det inte blir lika varmt under peruken plus att den kanske sitter en aning bättre.
Nu får jag en len och mjuk skalle istället för den korta stubb jag haft hitills.
Undrar fortfarande hur det kommer att se ut när det växer ut igen.
Tänk om jag blir blond?!?!
Eller svarthårig?
Gråhårig?
Hur som helst så har jag en reservplan även för det! :-)
Trodde ni något annat?? Haha
Men det tar jag om det uppstår!
Nu ska jag slita klart mitt hår, på flera sätt.

Kramar om

No comments: