Friday, July 24, 2009

Fredag

Fredag och fredagsöl!?! Eller Fredagsvin?
Hmm man vet aldrig!

Idag har jag skrivit mitt första gästinlägg (inte kommentar! ) på en blogg. Det är inte vilken blogg som helst, utan Anders Sundins blogg på "Anhörigfonden"

Inlägget kommer att publiceras i två delar med start på måndag och fortsättningen på tisdagen.
Finns på länken nedan. Kommer också att lägga upp den på min blogg.

http://www.anhorigfonden.se/blogg.php
Måndag och tisdag!

Det är skrivet från mitt hjärta och med många tårar rullande under skrivandets stund. Det tar hårt att på något vis stå "hjälplös".
Känner mig ändock stolt över att ha lyckats få ner några av mina tankar, känslor o funderingar. Få se om det blir någon respons på något sätt.
Anhörigfonden finns också på Facebook!

Annars har det varit en lugn dag. Bara softat. Pratat en del med folk från USA, gamla klasskamrater. Få se om det blir ett besök så småningom, skulle vara roligt.
Handlat lite, vilat lite och känner mig på något sätt avslagen idag.
Mår bättre men ändå avlsagen.
Påminns ständigt om min situation, tyvärr. Utan hår blir det svårt att ens spela normal. Behandlingen närmar sig och med den grov ångest för efterföljande dagar.
Att självmant gå dit, få det här giftet insprutat/indroppat och veta att man blir dålig!
Inte lockande...
Helt sjukt egentligen.
Gör mig lättirriterad, och snudd på apatisk, kanske mera likgiltig stundtals.
Orkar inte med berg och dalbanor runtomkring, när jag har det i mig hela tiden.
Då retirerar jag.

Tappat några vänner på vägen verkar det som, men fler har tillkommit. Lustigt hur det kan vara. Oavsett anledning. Visste att det skulle bli så, visste bara inte vilka som skulle stå kvar. Definitivt inte vilka som skulle tillkomma!
Tack till alla er som ställer upp, som ringer, som kommer över eller inbjuder mig till diverse trevligheter. Som bara finns där, alltid!

Nu har jag gjort mig en kopp te. Ska sätta mig i soffan och läsa och bara ta det lugnt. Sen blir det tidigt i säng.

kramar

No comments: