Thursday, July 2, 2009

Ny tid

Mmm ok ok ok
Efter mail och sms ( Nyfikna?!?!?! ) angående dagen idag, och det nya som börjar så kan jag meddela
att jag kommer att kraftigt dra ner på sötsaker och kaffe konsumtionen...
Ni som känner mig vet att det sistnämnda inte är att leka med....
Hitills idag, 2 koppar kaffe, BARA!
Jag kommer att bli arg sur och vresig och få en sprängande huvudvärk, men det går över!!
:-))
Idag har varit en kanondag!! Varit till SÖS för UL och ytterligare en punktion av knöl som inte försvinner. Provsvar mitten av nästa vecka.
Första utlåtande, med tanke på hur den/det känns, så är det ärrvävnad eller granulom (?)
Känner mig lugn med det. Cellgifterna börjar ju nästa vecka Tisdag så om inte annat så tar det kål på det.
Sen blev det terapuet J besök. "Strålande glad!!?!" sa hon när jag slog mig ner. "Du ser alldeles förälskad ut, det känns i hela rummet" Fortsätter hon att kommentera.
Ja, faktiskt!!
Jag är glad.
Jag är lycklig.
Jag är förälskad! Trodde inte det var möjligt men det blir mer och mer för varje dag, men på ett djupare och mera nära sätt.
Jag är stolt över mig själv, att jag kan stå upp och vara den jag är i den situation jag befinner mig i.
Jag känner mig dessutom frisk! Mera energi, mera glädje, planer för framtiden.
För mig.
För oss.
Nu vet jag att giftet som kommer in i min kropp troligen får mig att hamna i en svacka. Men det är giftet, inget annat.
Giftet som ska hålla mig frisk.
Känns skönt, bra och tryggt att gå in i den behandlingen så som jag mår nu.
Kunde inte vara så mycket bättre!!

Kärlek till folket!

No comments: