Sunday, July 5, 2009

Söndag härliga söndag

Söndag och skulle kunna vara baksmälla.
Är säkert det för många också.

Började morgonen med samtal till husläkarjouren. Jag får nog snart en egen direktlinje. :-)
För en gångs skull så gällde det inte mig utan lillson. Han har fått bautareaktion på ett tjugotal myggbett. De är stora som femkronor, upphöjda och kliar vansinnigt. Vi behövde tack och lov inte åka till läkaren (igenkänd?? :-) ) utan de skickade ett recept. Så det blev "en vända" till Apoteket... Typ en timme...
Tack och lov att just vårat Apotek ska göras om till "mer nytta för de som behöver" man kan ju hoppas att det i slutända innebär något bra... För just nu driver de mig till vansinne!!
Passade på att köpa mig en senillåda för mina mediciner också. Jag tar tre olika idag (eller ska göra...) blir fler från och med nästa vecka. Jag som inte ens kommer ihåg från en timme till en annan om jag tagit eller inte. Blir ändring på det nu.

Meningen idag var att vi skulle "göra nåt roligt", men av en eller flera anledningar (?!) så blev det inte så.
Så kan det bli. Men levde på hoppet.
Så jag får försöka planera om lite...
Vi får ha mys ändå!! :-))
Ska försöka åka och bowla i veckan så det i alla fall känns som att vi gjort något de första veckorna på lovet. Tråkigt när ekonomin inte tillåter nåt annat.

Lyssnat på mängder av musik idag. Känns skönt och i de flesta fall så för texterna med sig så mycket. Ska också fortsätta skriva lite på det som förhoppningsvis blir en bok så småningom. Om inte annat så för min egen skull.

Idag blir det pasta med skaldjur och vitvinsås. Tror det kan bli gott! :-)
Gott, snabbt och lätt!

Kommer igen!

1 comment:

Marie said...

Hej Ima
Tack för dina kommentarer i min blogg och ditt stöd. Jag håller tummarna för dig när du nu börjar med cellgiftet. Jag läste att du skulle få FEC (det har jag också behandlats med, det "röda giftet") En stor kram och fortsätt njut av livet. Marie Viklund