Monday, July 27, 2009

Måndag och timmar kvar

Idag ligger första delen av mitt gästinlägg på Anders Sundins blogg, under länken nedan!!
I morgon lägger jag ut hela inlägget på min blogg också.

http://www.anhorigfonden.se/blogg.php

Med det så vill jag välkomna nytillkomna läsare!

Idag var det blodprovstagning och läkarbesök inför morgondagens cellgiftsbehandling.
Hjärt följde med mig. Glad, för både hans skull och min, att han har semester och kan följa med. Känns som det är viktigt för oss båda.
Blodproverna såg, trots min envisa förkylning, bra ut. Läkaren tyckte dessutom att jag såg frisk ut, så vi kör enligt planerna. På gott och ont..

Efter SÖS besöket bjöd Hjärt på lunch på Olles krog, buffé. Smaskens!
Hem och vila lite efter dagens bravader som tar på energin.
Läkaren skulle kolla upp en annan sort förebyggande medicin mot illamående. Hon skickade ett elekroniskt recept som bara skulle vara att hämta ut på Apotek.
Men sen när ska det gå smidigt?!
Apoteket i Åkersberga hade det inte, inte något apotek i Täby heller, inte ens Scheele apoteket i Stockholm hade det. Ej heller klinik apoteken...
Helt galet!
Beställningsvara förstås! Så på onsdag, tidigast, kommer den medicin jag skulle ta en timme före behandlingen i morgon bitti. Nåja... inte mycket att göra..
Vi får hoppas att SÖS har resurser på avdelningen, annars kan det bli jobbigt.
För de.

Försöker samla ihop mina tankar lite grann, men känner mig mest fladdrig. Connection lost, på något sätt. Trådarna i hjärnan är tillfälligt offline kan man säga.
Försöker intala mig att behandlingen är bra (det är den visserligen, i slutändan) men just nu känns det onödig.
hårstubben som jag har/hade kvar på halva huvudet börjar släppa. Sticker och kliar i huvudet, känns som man drar med en sån där gul diskhandske i håret. Som att luggas.
Hoppas ögonbryn och ögonfransar får sitta kvar ett tag till. Måste ju hinna lära mig att måla dit nya ögonbryn innan de släpper! :-)
Ögonfransar fick jag ju med mig sex par när jag hämtade ut peruken så det är lugnt :-)

Nu är det softa en stund, försöka koppla bort hjärnan på nåt vettigt, och sedan sova en stund.

Back tomorrow!

No comments: