Saturday, July 4, 2009

Flippad och hyper

Hmm känner mig just så, flippad och hyper. Solen skiner igen efter gårdagens ösregn, blixt och dunder. Inte lika varmt tack och lov.
Igår så jobbade storson, mellanson var hos sin pappa och lillson var på bio med grannpojken.
Jag hade lugnt under eftermiddagen. Handlade, förberedde middag och bakade lite.
Hjärt slutade vid tre och har nu efterlängtad semester.
Pysslat lite och mest för hans skull :-)
Det blev ett dopp vid österskär innan middagen.
Utan peruk!!
Kändes verkligen konstigt. Egentligen så bryr jag mig inte om vad folk tycker och tänker, det är inte det. Jag vill inte och har aldrig velat heller, att folk ska titta på mig, oavsett anledning. Det gör man nu, vill inte ha den uppmärksamheten. Men det är bara att vänja sig!

Naturligtvis matlagningsbärs till matlagningen!
Vi grillade fläskkarré, stekte färskpotatis och grönsaker. Aubergine, Zucchini, champinjoner, paprika och lök. Lite olika såser.
Gott vin och öl till maten.
Och så ananaskaka till efterrätt. :-)

Hjärt, du har verkligen slitit som ett djur sista tiden. Du finns alltid nära. Du är med, du stöttar, fixar, kör mig fram och tillbaka, du frågar, du undrar. Dessutom så arbetar du heltid, samtidigt.
Du äger!
Du äger min Kärlek.
Du äger min respekt.
Jag är så otroligt tacksam, går inte att uttrycka med ord. Jag hoppas att det jag beskriver och det jag känner åtminstone når fram till viss del. Önskar att jag kunde förmedla känslan, inte orden.
Stor Kärlek. Stor innerlig Kärlek.

Idag är det som sagt sol och blå himmel igen. Ska packa ihop strax och åka och bada. Hjärt har åkt hem och är hemma i alla fall idag. Sen får vi se.
Kanske blir några foton från dagen idag också! :-)


Kramar

No comments: