Tuesday, July 21, 2009

Nya dagar, nya äventyr

Igår var jag i stan!! The big city of Stockholm u know!
Det händer inte ofta, så när det händer är det fest.
Det blev en kortversion av kväll på Engelen, med lite mat, någon öl och "Annother late night" som körde musiken.
Kanonkväll, trots förkylning, hosta och typ vallningar. Hahaha Ena stunden varm och svettig, nästa så frysande. Undrar om det är giftet eller förkylningen??

Penicillinet börjar verka nu, känns bättre i halsen, men fått lite hosta istället och täppt i alla gångar som finns tror jag.
Till distriktssköterskan för omläggning och rengöring av piccline, det gick snabbare och smidigare denna gång. De e duktiga. Är dock livrädd varje gång de ska spola rent piccline slangen. Tänk om de har sprit i sprutan istället för koksaltlösning??
Tänkt samma tanke bägge gångerna nu... Snacka om direktinsprutning! Hjärtat skulle ju sluta att slå!

Annars en halvtung dag idag...
Många mörka tankar.
Ensamma tankar.
Känner mig ganska less på saker och situationer som inte fungerar. Människor som inte säger som det är. Jag har inte tid, jag har inte lust att dravla/fippla runt. Jag är ingen lekstuga, har nog blivit lite mera bitch...
Passar det inte så får det vara.
Jag har gott om människor som vill vara runt och med mig så det är lugnt. De som väljer annat, upp till de.
Kan, fortfarande, själv även om det är lättare, och betydligt roligare, med sällis. :-)


Ventilation....

Två vänner till mig kommer över snart. Känns bra, behöver det idag.
Gillar inte dessa dippar. Måste bero på vädret... Eller??
I så fall blir det en toppendag i morgon! Solen ska visst lysa på oss.
Undrar vad mer vad morgondagen bär med sig.

Kärlek till folket!

No comments: