Tuesday, April 28, 2009

Dagen idag

En lugn dag.
Inga måsten.
Sommardäcken ligger fortfarande i mitt vardagsrum haha
Har fortfarande nytvättad tvätt liggandes som ska vikas och läggas i skåpen.
Och?
Det ligger kvar en dag till, det kommer inte att försvinna!

Lillson kom tidigt från skolan med en kompis, som var kvar en liten stund. Hampus och jag skulle till centrum och fika så vid tre kom Raffe och fikade med oss, Marcus kom dit också när han slutade strax efter tre. Vi handlade lite sen åkte Raffe hem. Tack för en trevlig fika, även om jag inte säger så mycket.
Mats kunde inte ses på fika idag, så vi gör ett nytt försök på torsdag, få se om det funkar bättre. :-)
Jag lagade lite mat, idag blev det bulgur och stekt rökt skinka och MASSA grönsaker.
Ska göra en stor fruktsallad strax, till frukost tänkte jag, det kan vara gott! Barnen tyckte det var en bra idé!!! :-))
Lite bättre med andningen idag, men det gäller på nåt vis att hålla tankarna i styr annars sätter det igång igen. Men det är lättare sagt än gjort. Men läsa verkar vara en bra grej! Min grej kanske?!
Tack återigen, Magnus! För stärkande samtal, du är så klok. Du hjälper mig, utan att du vet om det tror jag! Tack tack!
En bra dag, mys med barnen på fik. Storson jobbar och kommer runt nio, då ligger jag nästan för natten. Men ska nog hinna tjattra lite med honom också.
Martina var ju här i förmiddags, hon blir en av mina räddare!! De tar Olivia hunden under den tiden jag inte kommer kunna ta hand om henne. Känns skönt att veta det. Tack så hjärtemycket!!
Nu ska jag varva ner lite, göra fruktsallad, pillra mig, mysa med barnen och ladda energi inför morgondagens läkarbesök, 8.30 på SÖS.

Älskling har kommit hem!! Men e lite krasslig :-(
Vi ses snart hjärt! Du är med mig hela tiden!

Natt natt!

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus" Sigfrid Siwertz

Kärlek

2 comments:

Roger said...

Hittade tillbaka till bloggen... Känns jobbigt. Känner mig maktlös. Tack för pratstunden på MSN. Kämpa på syster... Älskar dig!
Kram.
Brorsan

Amanda said...

Hej Ima.

Är ny läsare av din blogg. Hittade dig på ulricas blogg. Hoppas det inte gör något att jag skriver till dig.
Jag finner inga ord. Blir bara så ledsen när jag ser att även du är drabbad av cancer. Önskar jag kunde göra alla som är cancersjuka friska. cancer borde inte få existera. Hoppas du kämpar på. Du ska bli frisk. det hoppas jag. Mängder av styrkekramar Amanda