Sunday, April 19, 2009

Kalasat idag! Splittrat? Mmm kanske..

Varit hos bror på "kalas"! Hehe kalas kanske det inte heter när man fyller 35, men det låter roligare så :-) Pappa och mina småsyskon var där också. Bästis Mia följde med också, skönt att ha lite sällis, speciellt när man tar omvägar runt halva stockholm för att hjärnan lagt sig på sparlåga, haha. Hemvägen blev kortare men inte alls där jag brukar åka.. :-) Sett mig om runt Norrviken nu i alla fall så "nästa gång" kommer till och med Norrviken kännas bekant. Bilen höll och bensinen räckte. Tack för en bra dag pappsen brorsan och Gumms!
Jag har engagerat bror och far i att hjälpa mig sätta upp ny badrumsinredning, så småningom, som stått i mitt förråd i drygt ett år... Jag bjuder på middag, de skruvar borrar och fixar! Vilken deal! Tack!!!

Trött och frusen inifrån och ut, mest hela tiden. Mitt nya tillhåll är duschen. Duschen innebär värme och mitt alldeles egna andningshål. Min sparlågehjärna vet jag inte riktigt vad den sysslar med emellanåt. Det funkar inte att tänka rationellt med i alla fall. Tålamodet är på noll mest hela tiden för att det känns som att tankarna jag inte tänker blir färdigtänkta. Snurrigt?? Mmmm gissa... Kan inte förklara på nåt annat sätt. Tänker egentligen inte alls men ändå är den fullt sysselsatt av egentligen inga tankar.. Äsch.. Jag överger tanken på att förklara det där. Verkar jag disträ och konstig så vet ni varför! :-)

Det har varit en bra dag, jag mår bra trots omständigheterna. Mest orolig och ledsen över sorgsna reaktioner, visst kanske helt naturligt. Men jag ska ju bli frisk!! Vägen kommer att bli guppig och ibland kanske uppförsbackar. Men så är ju allas vägar?!
Med det stöd och med den kärleken jag känner är jag lyckligt lottad, i eländet, trots allt.

Varmt te och macka blir det nu, orkar inget annat efter tårta och kakor och ett par liter kaffe....
Lillen får hamburgare :-) Mellan äter hos sin papps, och stor är ute på byn.

Sen blir det mys framför tv i sängen :-)
Tidig morgon i morgon, liten extra kraftansträngning att komma dit i morgon. Men som min Ewa säger: Allt går! Så även i det här fallet!

Kram så länge

No comments: