Sunday, April 26, 2009

Kväller

En trött kväll..
Klar med tvätt och städ, känner mig nöjd över att faktiskt åstadkommit något hemma idag!
Ensam hemma och tyst.
Tid för många tankar. Trötta tankar. Overkliga tankar. Sätter på musiken på datorn för att distrahera dessa.

Längtar efter F...
Efter tryggheten
Samhörigheten
Närheten
Stora kramen
Kärleken

Det stora träffar lilla mig
Jag som bara vill att lilla jag ska träffa det stora.
Trött på stegar, utan pinnar, att stega upp på.
Gick en sväng för att få lite frisk luft i mina lungor, lite mera lättandat.
Plötsligt slog det mig hur grönt det börjar bli! Till och med gräset är alldeles "vrålgrönt" som mina gosgryn skulle säga och återigen kommer tankar som inte får tänkas. De förföljer mig just nu och osårbara jag blir sårbar.
Om inte om fanns

Är det så här man lär sig att verkligen uppskatta livet?!
Måste finnas ett bättre och mindre smärtsamt sätt...

Nu ska jag pillra mig och studsa i säng
Fixa naglarna först förstås!
De som jag inte har :-)

Sov gott alla hjärtan

No comments: