Wednesday, April 29, 2009

"inte hålla på och experimentera"

Det var Dr Maria Elvius ord...

Tror ni att jag kan hålla mig från att låta bli??
Jag är precis som en unge, man gör precis det man INTE ska! Haha

Från och med igår är det helt mjölkfri kost som gäller. Gjorde undantag för äggmackan med smör,till lunch (Tack Ewa!). Men i övrigt så. Varför detta då? Det ska jag förklara lite senare.
Jag tror personligen på detta och det är inte farligt att prova. Mejeriprodukter är inget krav för min del

Dessutom så smörjer jag huden med MSM salva med bas av ALOE VERA. Tänker fortsätta med det. Huden kommer förhoppningsvis att läka bättre (även om det nu inte skulle ge någon annan effekt) tack vare Aloe Veran.
MSM - Metylsulfonylmetan är egentligen två ämnen Metyl och svavel. MSM i sig är en kraftig antioxidant, det organiska svalet hjälper i sin tur till att skapa cystein och taurin som båda är svavelbaserade aminosyror och kraftfulla antioxidanter.
Ni vet vad antioxidanter gör för våra kroppar va?? Motverkar cancer.

Dumbo ska få, vad han inte tål!!

Kopierat från länkad sida:

"En fullgod metylation i kroppen leder till att vi inte drabbas av förhöjda homocysteinnivåer i våra kroppar. Homocystein är en aminosyra som i en frisk kropp bara existerar under några få korta ögonblick, för att sedan via remetylation ombildas till metionin igen. Homocystein kan även via transsulfuration ombildas till cystein och därigenom även taurin. Homocystein är enligt många bedömare boven i dramat vad gäller många typer av cancer samt även utvecklandet av hjärt- och kärlsjukdomar. Homocysteinet hindrar reparation av proteinet kollagen, det protein som i princip allt mjukt i kroppen tillverkas av." http://www.helheten.net/Butik/tabid/247/ProductID/14/Default.aspx

Inget farligt, bara naturliga preparat som jag redan innan sjukdomen använt, men nu mera koncentrerat till brösten. :-))

Nu så! Nu ska jag vila en stund! Skulle bara..

1 comment:

Anonymous said...

Är ny på din sida. Kan nog inte komma med ngt trevligt.Min väninna är precis opererad för bröstcancer. Tog hela bröstet.Väntar nu på besked,vad som ska hända sen. Själv är jag sjuk i en miljösjukdom m.m. plågor och levande död mer eller mindre.Helt isolerad och varje dag är en kamp utan dess like,ja nätterna oxå.Bara så du vet lite om vem som kollar hos dig,som du bad om.