Sunday, April 26, 2009

Söndag och jobb

Hemkommen..
Rusade ut i tvättstugan för att kolla tvättid, innan jag sätter mig och "komar in", och känner hur trött jag är. Det är en konstig trötthet i klass med apati, nästan. Skillnaden är att jag är inte apatisk utan bara trött trött trött. I huvudet framför allt. Av alla de där tankarna , du vet, som jag inte tänker.. Hehe Första maskinen är igång, lånade ut den andra till en tant som ville tvätta en matta. Jag har ingen brådska, dessutom kunde jag glädja henne! :-))

Jobbet idag ungefär som det brukar vara numera. Ekvationen jobb kontra personal går inte ihop. Vi hinner helt enkelt inte med, spelar ingen roll hur fort man springer eller hur snabbt man plockar. Tragiskt. För oss men framförallt för de kunder som kanske inte kommer tillbaka. Men det blir diskussion om det i morgon kan jag lova!

Har jagat myror igen, inne! Har dock inte kommit på var de kommer in så det blir myrjakt innan jag sliter fram dammsugaren. Japp! Nu ska här städas! Dammtorka, dammsuga och torka golven. Trött på dammtussar och hundhår överallt!
Sen ska jag ta en kopp kaffe och min nybakade sockerkaka och sätta mig med min bok i solen!

Däcken på bilen kanske jag kan ta i morgon. orkar inte med det också idag.

I´ll be back!

1 comment:

anna said...

heeej! jag var förbi coop idag på dan.. såg inte dig ;/
hoppas allt är super bra :)
kramar