Monday, April 27, 2009

Hemma

Nu har jag valt att sjukskriva mig.
Kommer att vara hemma delar av eller hela denna vecka sen får vi se. Måste varva ner, låta hjärtat gå ner på normalnivå i slaghastighet samt att låta hjärnan landa i min nuvarande livssituation. Jag är mer påverkad än jag trodde och framför allt mer än jag vill vara.
Försöka Inse. Fatta. Förstå.
Kärleken är strax på väg till Guteland på jobb. Saknar och längtar för många dagar.
Jag behöver dig! Vill ha dig nära!

Lillgos kom hem för en stund sen. Han mår bättre men har ont i sitt finger som befinner sig i gips och stödbandage. Lilleskrutt! Han går på alvedon för att stilla smärtan lite. Behöver i alla fall inget starkare.

Fått kallelse till SÖS för kommande läkaremöten och behandlingar. Kom plöstligt nära.
På onsdag ska jag träffa Dr Fuat Celebioglu och prova ut en protes, känns konstigt..
Men det är ju som det är.

Var faktiskt inne och läste om peruker igår. Undrar hur jag skulle se ut med en långhårig blond peruk?! HAHA passar nog inte mig dessvärre, sötnos.
Det kommer att bli en korthårig frisyr, mörk förstås. Det är mera jag, om jag kommer till det läget. Inget bestämt, men troligt, lika bra att förbereda sig, förlika sig med tanken.

Undrat lite idag vad som gör att de rekommenderar att ta bort hela bröstet?? Så många jag läst om har gjort tårtbitsoperationer, vad är det som bestämmer vilket det blir? Undrar...
Nån som vet?? Annars kommer jag givetvis att fråga.

Betalat räkningarna nu och ska åka och handla lite inför veckan nu när barnen är här. Eftersom jag dessutom kommer att vara hemma några dagar nu kan jag ju lägga mera tid på matlagningen. Får se vad det blir :-)

Matlistedags!

kram

No comments: