Sunday, April 19, 2009

19 april 2009, Söndag

Dagen igår flöt på. Saker att göra hela tiden som tur är. Den stunden då det var lugnt blir nästan outhärdlig, dessutom dimper det då ner fina känslosamma sms och mail från älsklings syster och föräldrar. Stora hjärtan så mycket kärlek.
Fasaden går att hålla till en viss gräns sen ramlar det över en lite, rinner över snarare. Det går inte att upprätthålla den styrka jag vill ha. Mänskligt? Javisst. Men det är inte "jag"...

Det blev potatisskalning till gratäng och lammstek, egen hemmarinerad. Vid halvåtta kom älskling förbi, känns så skönt att bara få andas samma luft, känna tryggheten i luften, kärleken.
Storson har varit hos kompis och lanat över natten, nu är det jag, lill och mellan son hemma. Bakat scones och precis ätit frukost.
Idag runt ett bär det av mot Märsta för att gratta stora lillebror, 35 jue!
Pappa och småsyskon kommer också, plus Roger och hans två barn Oscar och William.
Lite fira och tårta men sången tror jag att vi hoppar över. :-) , Sorry bro! hehe

I morgon är det måndag.... Arbetsdag igen... Lite nervigt att komma tillbaka, det har hänt så mycket de senaste dagarna och så många vet nu, det känns i och för sig skönt. Men allas reaktioner kommer att vara så olika. Det kommer också min att vara, olika. Jag är den jag är, klarat mycket genom livet och tänker inte sluta med det nu. Det är de tomma, tysta och all tid med mig själv som kommer att bli jobbiga. Barnen åker ju dessutom till sin pappa i morgon.
Förhoppningsvis får jag mer tid med älskling, om han orkar. Det måste vara tungt att stå vid sidan, utan kontroll och bara hänga med på ett tåg man inte valt själv. Han behöver också göra annat, träffa polare, ut och festa, egen tid.
Jag har stort nätverk, mycket större än jag någonsin anat, jag kommer aldrig att behöva vara själv om jag inte vill. Kommer aldrig behöva känna mig hjälplös. Ni är så många som står redo att hjälpa till och stötta! Ni är underbara!!
Tack alla vänner!! Ni som står mig nära, ni som visat NU att ni finns nära, alla som på ett eller annat sätt visat omtanke! Ni anar inte hur glad jag är över att ha er i min närhet!
Kärlek!
Nu ska jag plocka undan frukost och hoppa in i duschen.
Sen blir det morgonrunda med hunden och presentfixarstund till bro!

Maria hänger på till bro!! Yeeha! Härligt och skönt med sällskap, någon som kan hålla en i handen och nere på jorden. Hoppas de e ok bro?! ;-)

Carpe diem!

Ima

No comments: