Friday, April 24, 2009

Fredag under fortsättning

Idag har inte varit någon rolig dag...
En tung syrefattig dag så här långt. Min andning har förorsakat mig problem sedan jag parkerade bilen utanför jobbet i morse. Kanske har jag inte sovit så bra som jag tror mig ha gjort?! Tog inget piller i går kväll för jag kände mig ganska lugn och somnade så småningom utan. F var här så det underlättar mycket. Så skönt att ha honom nära, prata, promenera och bara befinna sig i närheten av varandra. Det hjälper mig. Det stöttar mig. Jag mår bra av det.
Vid lunchtid gick jag hem från jobbet, varenda andetag var då en kraftansträngning. Dessutom när man andas så fel så kommer inte tillräckligt med syre till hjärnan, vilket innebär att det blir kortslutning däruppe plus yrsel och därmed illamående. Jag gav helt enkelt upp.....
Måste sluta försöka vara så duktig jämt. Det är ok att inte orka just nu, jag vet det. Men min hjärna vill annat. Fröken duktig. Fröken alltid stark. Fröken kan själv. Idag vill jag inte vara duktig, stark eller kunna själv!!

Träffade F på vägen hem och tog en kaffe och en glass på donken. Det räckte med att sätta sig med honom så blev jag mycket lugnare. Lugnt, avslappnat och tryggt.
F fortsatte att jobba och jag åkte hem och la mig i sängen. Här kommer jag att stanna ett tag.
Det värsta är att det är jobb hela helgen... Vet inte hur jag ska orka som det känns nu. Får verkligen panik av alla människor som samtidigt bestämmer sig för att de ska ta hela familjen och storhandla!! Kan inte folk göra annat när de är lediga samtidigt på helgerna?! Bara undrar....

Fick ett telesamtal nu från barnens pappa.. De e på väg till Astrid Lindgren.... Hampus har fått en stor sten på fingret, spricka, av eller i värsta fall krosskada... Orka.... Inte nu... Stackars liten Hampus... :-( Vi får se vad de säger så småningom.

Nu ska jag vila lite och tänka bra tankar och drömma fina drömmar. Fredde, tänker på dig hjärt!!

1 comment:

Anonymous said...

Min väninna opererades en måndag och kom hem en tisdag,så det är fort överstökat.Ja, det var nu i veckan.Hon är pigg ,men fick smärstillande var sjätte timme, piller,på onsdagen bara morgon och kväll.
Så det ska säkert gå bra för dig, som är så mkt yngre.